آفتاب
فرمانده منطقه مرکزی پدافند هوایی شهید نصر اصفهان:

معنویت وجه تمایز ارتش ایران با ارتش‌های جهان است

معنویت وجه تمایز ارتش ایران با ارتش‌های جهان است

یزدـ فرمانده منطقه مرکزی پدافند هوایی شهید نصر اصفهان، وجه تمایز ارتش ایران با سایر ارتش‌های جهان را وجود معنویت و روحیه ایمان دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ اباذر جوکار، پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران ارتش در استان یزد اظهار داشت: وجود تشکیلات عقیدتی و سیاسی در ارتش، روحیه معنویت را به خوبی در میان نیروهای ارتشی تقویت کرده و امروز یکی از مهمترین تفاوت‌های ارتش ایران با سایر ارتش‌ها، وجود معنویت و ایمان است.

وی عنوان کرد: اگرچه از اوایل پیروزی انقلاب مخالفت هایی با وجود ارتش بود اما با تدبیر امام خمینی (ره) ارتش پرقدرت و مستقل بر جای خود باقی ماند و امروز بخشی از قدرت و توان دفاعی کشور مرهون تلاش نیروهای ارتش است.

جوکار، نقش ارتش در دوران دفاع مقدس در غائله کردستان، گنبد و خوزستان را نیز بسیار اثرگذار دانست و افزود: ارتش در کنار دیگر نیروهای مسلح افتخارآفرینی ‌های بسیاری کرده است.

وی با اشاره به اینکه ارتش پس از پیروزی انقلاب اسلامی به سلاح ایمان مجهز شد، افزود: دشمن از این موضوع آگاه است و از آن زمان تاکنون همواره به دنبال جدا کردن ارتش از بدنه انقلاب بوده و عده ای نیز در داخل شعار انحلال ارتش را سر می‌دادند.

جوکار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در یزد به دلیل نداشتن یگان واحد در ارتش، تا حدی نیروهای ارتشی مغفول مانده ‌اند، اظهار داشت: بازنشستگان ارتش از دوران قبل، مورد تکریم و توجه ارتش هستند ضمن اینکه استان‌های یزد و چهار محال و بختیاری زیر نظر ارتش اصفهان مورد توجه قرار دارند.

وی عنوان کرد: هر سال در روز ارتش، مراسم‌های گرامیداشتی برای خانواده شهدا و ایثارگران ارتش برگزار می‌شود که امسال این برنامه به منظور قدردانی و تجلیل از فعالان این عرصه در استان یزد نیز برگزار شد.

فرمانده منطقه مرکزی پدافند هوایی شهید نصر اصفهان تاکید کرد: رشادت‌ها و دلیری‌های نیروهای یزدی ارتش هرگز از اذهان پاک نخواهد شد و امیدواریم با توجه به اینکه در استان یزد یگان واحد ارتش وجود ندارد، بتوانیم حق خانواده‌های شهدا را به درستی ادا کنیم.

کد N1201628

وبگردی