آفتاب
در جلسه هيات دولت به رياست روحاني؛

گزارش مبارزه با پولشويي و تامين مالي تروريسم در دوران پسا برجام بررسي شد

گزارش مبارزه با پولشويي و تامين مالي تروريسم در دوران پسا برجام بررسي شد

هيات دولت در جلسه اي به رياست حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني رييس جمهوري، گزارش وزارت امور اقتصادي و دارايي را در مورد «مبارزه با پولشويي و تامين مالي تروريسم در دوران پسابرجام» مورد بحث و بررسي قرار داد.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، اعضاي هيات دولت در جلسه صبح چهارشنبه با تاكيد بر اهميت و اولويت مبارزه با پولشويي بر تقويت ساختار و جايگاه مبارزه با پولشويي و پيگيري ارتقاء و بهبود وضعيت فعلي در سطح داخلي و بين المللي و برقراري تعامل سازنده با ساير كشورها تاكيد كردند.
در اين جلسه بر تلاش براي استفاده از همه ظرفيت هاي اجرايي مبارزه با پولشويي در سطح داخلي به منظور پيشگيري از شكل گيري باندها و گروه هاي تبهكار سازمان يافته به ويژه در زمينه قاچاق مواد مخدر و كالا تاكيد و مقرر شد هماهنگي و اقدامات لازم براي فراهم ساختن بسترهاي مورد نياز فني و تكنيكي فراهم شود.
بر اساس آخرين آمار مركز اطلاعات مالي شوراي عالي مبارزه با پولشويي كه تا پايان سال 1394 ارايه شده ، 2 هزار و 927 گزارش در ارتباط با معاملات مشكوك به اين مركز ارسال گرديده كه از اين تعداد، 318 پرونده به دادسرا ارسال شده است.
مركز اطلاعات مالي شوراي عالي مبارزه با پولشويي بر اساس اصل 49 قانون اساسي دولت را مكلف به جلوگيري و بازگرداندن درآمدها و ثروت هاي نامشروع و غير قانوني كرده است؛ به بررسي ارتباطات مالي بين برخي افراد در پرونده هاي مشكوك پرداخته و گردش مالي مرتبط با اين پرونده ها را رصد و نظارت كرده است.
همچنين اعضاي هيات دولت در ادامه اين جلسه، آيين نامه اجرايي يكي از مواد قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران را به تصويب رساندند.
هيات وزيران اين تصميم را با توجه به ضرورت انتظام بخشي به رويه پرداخت شهريه دانشجويان شاهد توسط بنياد شهيد و امور ايثارگران اتخاذ كرد.
بر اين اساس، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي موظفند با رعايت مفاد اين آيين نامه در هر نيم سال تحصيلي نسبت به ثبت نام و اخذ امتحانات مشمولين بدون دريافت وجه اقدام نمايند. همچنين بنياد شهيد و امور ايثارگران موظف است 100 درصد هزينه شهريه تحصيلي كليه مشمولين را در وجه دانشگاه ها و موسسات مذكور تامين و پرداخت كند.
کد N1201436

وبگردی