آفتاب

نیروهای بیشتری از ناتو در لهستان مستقر می شوند

نیروهای بیشتری از ناتو در لهستان مستقر می شوند

دولت اوباما در تلاش برای کاستن از هراس فزاینده اعضای ناتو، نیروهای نظامی آمریکا را به لهستان و سایر کشورهای واقع در اروپای مرکزی اعزام می نماید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیفنس وان، هفته گذشته مقامات پنتاگون از برنامه ارسال تانک و وسائل نقلیه زرهی به اروپا خبر دادند که کشور لهستان نیز میزبان بخشی از این تجهیزات نظامی خواهد بود.

لهستان همچنین طرحهایی برای خرید سیستمهای رهگیر دفاع موشکی در دست اجرا دارد. گفتنی است که در ماه آوریل گذشته،‌ دولت پیشین لهستان سیستم دفاع موشکی پاتریوت را از شرکت آمریکایی رایثون خریداری نمود.

بنا به اظهارات یک کارشناس دفاع موشکی؛‌ آندسته از موشکهای روسیه که نزدیک به زمین پرواز می کنند، «یک نگرانی استراتژیک» برای لهستان به شمار می روند. گفتنی است که مقامات ارشد نظامی آمریکا نیز همواره در خصوص موشکهای کروز روسیه ابراز نگرانی کرده اند.

دولت اوباما همچنین در نظر دارد در راستای اجرای سپر دفاع موشکی اروپا سیستم رهگیری موشکی اس ام- ۳ را تا سال ۲۰۱۸ در لهستان مستقر نماید.

لازم به ذکر است که ناتو برای واژگونی موشکهایی با سطح پروازی نزدیک به زمین به سیستم های رهگیری همچون پاتریوت و اس ام- ۶ رایثون نیاز دارد.

کد N1182704

وبگردی