آفتاب
احمد العسیری مطرح کرد؛

عدم سودمندی تجهیز ارتش لبنان به دلیل افزایش قدرت حزب الله

عدم سودمندی تجهیز ارتش لبنان به دلیل افزایش قدرت حزب الله

«احمد العسیری» مشاور وزیر دفاع عربستان که در پاریس به سر می برد، طی سخنانی اظهار داشت: تجهیز ارتش لبنان که به افزایش قدرت حزب الله منجر می شود، فایده ای ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «احمد العسیری» مشاور وزیر دفاع عربستان که در پاریس به سر می برد، طی سخنانی در خصوص توقف کمک های عربستان به ارتش لبنان اظهار داشت: لبنان کشوری مهم برای عربستان و فرانسه محسوب می شود.

بر اساس این گزارش احمد العسیری در ادامه سخنان خود مدعی شد: اینکه ما تسلیحات به لبنان بدهیم و سپس حزب الله از آن برای کشتار مردم سوریه استفاده کند، فایده ای ندارد. وی همچنین تاکید کرد که کشور و ارتش لبنان باید اقدامی انجام دهد.

العسیری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حزب الله یک گروه شبه نظامی است که خارج از قانون فعالیت می کند و چگونه است که بر فرودگاه، بندر و نهادهای کشور لبنان تسلط دارد؟ وی افزود: چگونه قوانین بین المللی می پذیرد که یک گروه شبه نظامی کنترل کشور را در دست داشته باشد و خودش یک کشور در درون لبنان باشد، بدون اینکه کسی در داخل لبنان اقدامات این گروه را محکوم کند.

مشاور وزیر دفاع عربستان در همین راستا تصریح کرد: بر همین اساس تجهیز ارتش لبنان که به افزایش قدرت حزب الله منجر می شود، فایده ای ندارد.

العسیری در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با تعویق سفر «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه به لبنان نیز گفت: بیروت برای ریاض و پاریس دارای اهمیت است و ما در این زمینه اقداماتی انجام می دهیم.

وی همچنین با اشاره به اقدام شورای امنیت مبنی بر اعزام ۳۰ هزار سرباز به جنوب لبنان در سال ۲۰۰۶ و پس از درگیری لبنان با رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: امروز هیچ کس در خصوص تصمیم آن زمان شورای امنیت در خصوص اعزام نیرو به لبنان و خلع سلاح حزب الله سخن نمی گوید.

العسیری در ادامه گفت: حزب الله یک گروه شبه نظامی است که از سوی کشور حمایت می گردد و باید حمایت اقتصادی ایران از آن نیز قطع شود.

وی همچنین اظهار داشت: متاسفانه لبنانی ها هزینه توافق هسته ای ایران با کشورهای ۵+۱ را می دهند؛ توافقی که موجب آزاد گذاشتن ایران در ادامه فعالیت های خود داشت. حتی فرانسوی ها نیز رفتار ایرانی ها را پذیرفته اند، در صورتی که آنها اولین افرادی بودند که رفتار ایران بر رویشان تاثیر گذاشت.

 

کد N1181580

وبگردی