آفتاب

کروش:از دولت برای تیم ملی کمک می خواهم/ هیچ وقت به مردم دروغ نمی گویم

کروش:از دولت برای تیم ملی کمک می خواهم/ هیچ وقت به مردم دروغ نمی گویم

ایسنا نوشت:سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اعتقاد دارد تیمش بازی زیبایی را مقابل هند به نمایش گذاشته است.

کارلوس کروش پس از پیروزی چهار بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل هند اظهار کرد: فکر می‌کنم بازی زیبایی را امروز شاهد بودیم مخصوصا با در نظر گرفتن اینکه امروز بازیکنان جوان زیادی را در زمین داشتیم.

وی افزود: تمامی بازیکنان با انگیزه بسیار بالا و تعهد کامل در مجموع بازی خود را به نمایش گذاشتند و شاهد سرعت بالایی از بازی بودیم.

وی با اشاره به اینکه تیم عمان موفق به پیروزی مقابل حریفش شده است گفت: بسیار به هدف خود نزدیک شدیم. می‌توانستیم در این بازی گل‌های بیشتری به ثمر برسانیم اما بازیکنانم نمایش زیبایی را داشتند.

کروش ضمن تبریک به بازیکنان تیمش که بازی خوبی به نمایش گذاشتند، اظهار کرد: باید از عملکرد تیم ملی هند نیز قدردانی کرد چراکه نسبت به بازی گذشته پیشرفت مشهودی داشته باشند و ما هم از بازی تیم هند سورپرایز شدیم. همچنین توانستیم یک بازی خوب را به نمایش بگذاریم.

سرمربی تیم ملی همچنین در پاسخ به اینکه چقدر به هدف غایی تیم ملی که صعود به جام جهانی است با جوان‌گرایی در تیم ملی نزدیک شده‌اید، خاطرنشان کرد: امیدوارم تمام بازیکنان جوان تجربه بین‌المللی را به دست بیاورند. امروز عملکرد خیلی خوبی را از خود نشان دادند و بسیار امیدوار کننده بود. وقتی شما بازیکن جوانی همچون سید جلال حسینی که صدمین بازی ملی را پشت سر می‌گذارد و با آن طراوت بازی می‌کند، این موضوع بسیار نویدبخش است اما باید حتما به رشید مظاهری و داریوش شجاعیان تبریک بگوییم به خاطر اولین بازی ملی‌ای که داشتند. اکنون زمان استراحت ماست و باید بلافاصله خود را برای بازی با عمان آماده کنیم.

کروش درباره فوت یوهان کرایف، اسطوره باشگاه بارسلونا و هلند گفت: روز غم‌انگیزی برای فوتبال است. کرایف مربی باتجربه، بادانش و متخصصی بود و فوتبال دنیا امروز به خاطر از دست دادن او غمگین است. کرایف یکی از معدود افرادی در فوتبال بود که نه تنها جزئی از تاریخ نبود بلکه او خود تاریخ بود. کرایف یکی از معدود انسان‌هایی بود که مطمئنا جایگاه ابدی در روح و قلب ما و در تمامی زندگی افراد پیدا کرد. این جایگاه در مورد معدود انسان‌هایی در دنیا رخ می‌دهد که آن را به دست آوردند.

او افزود: برای من ناراحت کننده بود که AFC و مسئولان فوتبال ایران نتوانستند این هماهنگی را انجام دهند که قبل از شروع بازی شاهد یک دقیقه سکوت تماشاگران و بازیکنان و سایر افراد برای درگذشت کرایف و اتفاقی که در بروکسل افتاد باشیم. برای من قابل هضم نیست چرا AFC چنین کاری را انجام نداد.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که ارزیابی‌اش از استقبال پرتعداد هوادازان از دیدار ایران مقابل هند علی‌رغم حضور در تعطیلات نوروز گفت:‌ هرچند در ایام نوروز به سر می‌بریم، این خیلی خوشحال کننده بود که این تعداد هواداران را در ورزشگاه دیدیم. از تک تک آن‌ها قدردانی می‌کنیم. علت اصلی حضور ما در فوتبال دقیقا همین است. ما مربیان و بازیکنان همه به خاطر شادی هواداران کارمان را انجام می‌دهیم و واقعا فوق‌آلعاده خوب و هیجان انگیز که این تعداد تماشاگران را با شور و اشتیاق در ورزشگاه می‌بینیم. علاوه بر این زمانی که بازی به اتمام می‌رسد وقتی آن‌ها را خوشحال هنگام ترک ورزشگاه می‌بینیم برای ما غرورانگیز است.

کروش همچنین در مورد اینکه بسیاری از هواداران، امروز از او درخواست کردند که کارش را در تیم ملی ادامه دهد نیز عنوان کرد: از بعد شخصی می‌گویم که برای من افتخار بزرگ و وظیفه سنگینی برای من خواهد بود. هر آنچه که در دستان دارم و امکان انجام آن را دارم، انجام می‌دهم و نمی‌گذارم که هواداران دلسرد شوند. هیچ گاه به هواداران دروغ نخواهم گفت. هوادارانی که همواره با عشق و احترام به من لطف داشتند این وظیفه را دارم که هرگز به ان‌ها دروغ نگویم و با آن‌ها صادقانه برخورد کنم. توقعات مردم بسیار بالاست. البته توقعات ما هم بسیار بالاست و به همین دلیل اینجا ماندیم.

کروش ادامه داد: دلیل اصلی این موضوع نیز صعود به جام جهانی 2018 روسیه است. همان طور که عرض کردم، علت ماندن ما اینجا امیدواری در مورد این بود که حمایت‌های لازم برای پیشبرد اهداف تیم ملی انجام شود و امکانات مد نظر تیم ملی فراهم شود که البته این اتفاق نیفتاد. نمی‌دانم باید با چه کسی صحبت کنم اما حمایت‌ها از طریق افرادی که باید این کار را می‌کردند، انجام نشد و فکر می‌کنم باید این موضوع را به دولت بگوییم که امکانات و حمایت‌هایی که باید انجام می‌شد، انجام نشد و ما نمی‌توانیم غیر صادقانه صحبت کنیم.

وی ادامه داد: در دو - سه سال گذشته تنها مطالبی که دریافت کردیم قول‌ها، صحبت از شک و شبهات و صحبت‌ از فساد در فوتبال بود. عشق بنده به مردم و قدردانی مردم از من اجازه نمی‌دهد که به آن‌ها دروغ بگوییم.

 

 

 

251 41

کد N1178377

وبگردی