آفتاب

چند فریم از مراسم عید نوروز در سازمان ملل

چند فریم از مراسم عید نوروز در سازمان ملل

دبیرکل سازمان ملل متحد در مقر این سازمان فرا رسیدن نوروز را به اعضاء این سازمان تبریک گفت.

 

 

 

به گزارش تسنیم، مراسم بزرگداشت نوروز بعد ازظهر روز دوشنبه 2 فروردین ماه در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار گردید. در این مراسم بان کی مون دبیرکل سازمان ملل به همراه موگنس لیگتوفت رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز حضور یافته و طی سخنانی کوتاه فرارسیدن نوروز را به حاضرین تبریک گفتند.

در مراسم امسال که مانند سالهای گذشته به میزبانی و مدیریت نمایندگی کشورمان برگزار گردید و با استقبال دیپلماتها و شهروندان 12 کشور همراه بود، غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی کشورمان طی سخنانی نوروز را یک پدیده جامع فرهنگی و اجتماعی توصیف کرد که منعکس کننده شادی، باهم بودن، مراقبت از طبیعت، میانه روی و پاکیزگی خانه و خویش و همچنین پیام آور امید، شادی، نور، زندگی و عشق است.

خوشرو مرتبط ساختن انسان و طبیعت و فراخواندن بشر به حفظ محیط زیست را یکی از ابعاد نوروز برشمرد و اظهار داشت: نوروز فرصتی را فراهم می آورد تا بشریت به تلاش مشترک جهت تحقق اهداف توسعه پایدار بیشتر بیاندیشد.

سفیر کشورمان در ادامه به وجه دیگر نوروز پرداخت و گفت: این جشن کهن ابنای بشر را فارغ از قومیت، نژاد یا ملاحظات اقتصادی و سیاسی گرد هم می آورد و در یک کلام مشوق فرهنگ صلح است. وی افزود گفتمان نوروز بر اعتدال بنا شده است. اعتدال در طول شب و روز و میانه روی در نحوه زندگی. اکنون اعتدال نیاز واقعی جهان مشحون از افراط گرایی است.

نماینده دائم کشورمان در پایان افزود: در جهانی که افراط گرایی و رادیکالیسم پدیده های شومی چون تروریسم، جنگ، مرگ و ویرانی را برانگیخته اند، نوروز پیام آور صلح و مدارا است و فرصت مغتنمی را فراهم می آورد تا به جامعه جهانی و بشریت، زیبایی های دوستی، صلح و همکاری میان مردمان جهان را ارزانی دارد.

لازم به ذکر است که از سال2010 و تصویب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با عنوان روز جهانی نوروز، هرساله مراسم بزرگداشت این جشن باستانی در مجمع عمومی این سازمان به میزبانی کشورمان و همراهی 11 کشور دیگر که نوروز را گرامی می دارند برگزار می گردد.

5252

کد N1177322

وبگردی