آفتاب

تاکید وزیر ارتباطات بر توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه

تاکید وزیر ارتباطات بر توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست توسعه صادرات مازندران گفت: از سیاستهای دولت روابط نزدیک تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه است

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نقل از ایرنا، دکتر واعظی در این نشست که مسوولان استانی و فعالان بخش خصوصی این استان نیز حضور داشتند، تشکیل کمیسیون مشترک ایران و ترکیه در اواسط فروردین ماه سال 95 با حضور تجار ایرانی را در راستای برنامه دولت تدبیر و امید برای تقویت روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه دانست.
وی خواستار حضور مستقیم و فعالتر بخش خصوصی در این زمینه شد و افزود: دولت هم زیرساخت های مورد نیاز را در این حوزه تامین کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تشکیل شرکت های بزرگ صادراتی به عوان راهکار اصلی در این خصوص یاد کرد و گفت: باید از صادرات خرد فاصله گرفته و با ایجاد شرکت های بزرگ اقتصادی امکان صادرات کالا با حجم زیاد و متنوع را برای کشور فراهم کنیم.
ویبا اشاره به ساماندهی روابط بانکی و گمرکی برای سهولت در امر توسعه صادرات اظهار داشت: براساس توافق با کشورهای روسیه و آذربایجان روابط بانکی و گمرکی فی مابین تسهیل و فضای خوب همکاری تجاری با این دو کشور ایجاد شده است.
واعظی افزود : بنا بر این توافق، می توان محصولات صادراتی خود را از این دو کشور به سایر کشورهای آسیای مرکزی صادر کرد و از این رو، استان هایی که مرز مشترک با کشورهای همسایه دارند، باید نسبت به گذشته فعالتر عمل کرده و روابط تجاری خود را با استان های کشورهای همسایه در حوزه گسترش دهند.
وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ظرفیت های خوب اقتصادی مازندران خواهان فعالتر شدن تجار این استان شد و گفت: این استان ظرفیت های خوبی از لحاظ زیرساختی و محصولات تولیدی برای توسعه صادرات دارد.


5656

 

کد N1176371

وبگردی