آفتاب

حرف های عیدانه با پسر محبوب ایرانی از بهترین عیدی عمرش تا پشیمانی چهارشنبه سوری!

حرف های عیدانه با پسر محبوب ایرانی از بهترین عیدی عمرش تا پشیمانی چهارشنبه سوری!

علیرضا دو ماه پی‌در‌پی به عنوان بهترین بازیکن آسیایی قاره اروپا برگزیده شده و این را افتخار بزرگی برای خود تلقی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ علیرضا جهانبخش در آستانه عید نوروز از عیدی دادن و عیدی گرفتن حرف می زند. اینکه می گوید دوست داشت قبل از چهارشنبه سوری حرف بزند و بگوید صدای ترقه، ارزش یکسری اتفاقات را ندارد. این شما و این هم حرف های جهانبخش در روزهای آخر سال.
* شما به عنوان بهترين لژيونر آسيايي حاضر در فوتبال اروپا انتخاب شديد. چه حسی دارید؟
بله، فكر مي‌كنم اين انتخاب از سوي كنفدراسيون فوتبال آسيا انجام شد و اينكه در ماه‌هاي ژانويه و فوريه دو عنوان افتخارآميز كسب كنيد، حس خوبي به شما مي‌دهد اما تمام اين افتخارات باعث نمي‌شود من دست از تلاش بردارم به همين جهت باز هم بيشتر و بيشتر كار مي‌كنم و زحمت مي‌كشم.
* افتخار كسب شده در باشگاه و هواداران AZ هم بازتابي داشته؟
بله، چند هوادار تيم‌مان در خصوص عنوان و افتخار كسب شده با من صحبت كردند، موضوعي كه در توئيتر باشگاه AZ آلكمار هم خبرش منتشر شده بود. خدا را شكر مي‌كنم كه در اينجا مي‌توانم به عنوان يك فوتباليست ايراني براي كشورم نماينده شايسته‌اي باشم و افتخار كسب كنم.
* چه زماني به ايران مي‌آيي؟
ان‌شاءا... دوشنبه به ايران مي‌آيم تا از روز سه‌شنبه در تمرين تيم ملي حاضر شوم.
* در مورد دو بازي تيم ملي كشورمان مقابل هند و عمان هم مي‌خواهيم نظر شما را بدانيم. در رابطه با دو ديدار پيش‌ روي تيم ملي چه نظري داريد؟
ما صعود كرده‌ايم اما براي اينكه باز هم قدرت‌مان را نشان دهيم، لازم است دو بازي پيش رو را با موفقيت پشت‌ سر بگذاريم. هند و عمان هم وقتي پاي بازي‌هاي ملي‌شان به ميان مي‌آيد، با تمام وجود به مصاف ما مي‌آيند اما ما براي اين دو ديدار اهداف خودمان را دنبال مي‌كنيم و به چيزي جز پيروزي و ادامه روند موفق‌مان فكر نمي‌كنيم.
* از فوتبال جدا شويم؛ مي‌خواهيم بدانيم جهانبخش با توجه به نزديك شدن به عيد نوروز چه خاطره‌اي از عيد‌هاي قبلي دارد؟
نوروز هميشه حس و حال خاصي دارد، ديد و بازديدها و ديدار با كساني كه مدت‌ها آنها را نديدي و... نشستن كنار پدر و مادر، خواهر و برادر در كنار سفره هفت‌سين واقعاً حس وصف‌ناپذيري به يك فرد مي‌دهد.
* قطعاً چند سالي مي‌شود كه هنگام سال تحويل در كنار خانواده نبودي!
دو، سه سال به دليل حضور در ليگ هلند اين سعادت را نداشتم كه سال تحويل كنار خانواده باشم.
* از سفره هفت‌سين بگو و اينكه كدام سين، در بين هفت‌سين براي تو جالب‌تر است و ارزش بيشتري دارد؟
همه سين‌ها معني خاصي دارد و برايم جالب و دوست‌داشتني است.
* از بهترين عيدي كه در سال نو دريافت كردي، براي ما حرف بزن.
قرآن خواندن، نيت كردن و... از رسوم زيبايي است كه ما ايراني‌ها سر سفره عيد نوروز داريم. موقعي كه در شمال بوديم، با پدر و مادرم و ساير اعضاي خانواده‌مان به ديدار پدربزرگ و مادربزرگ‌مان مي‌رفتيم و كلي هم عيدي جمع مي‌كرديم اما بهترين عيدي من مربوط به پولي است كه از پدرم گرفتم و با آن پول يك استوک خريدم؛ زماني كه 14 ساله بودم و در تيم دانش‌آموزي بازي مي‌كردم. عيدي‌اي كه واقعاً به دلم چسبيد و خيلي برايم شيرين بود. در سن كم كه بودم، همه به ما عيدي مي‌دادند اما الان به خصوص در چند سالي كه لژيونر شدم، بيشتر عيدي مي‌دهم و در واقع اوضاعم به گونه‌اي است كه بايد به همه ‌خانواده و فاميل نزديك عيدي بدهم و...
* كدام عيد براي تو جذاب‌تر و به يادماندني‌تر از بقيه اعياد بوده؟
تمامي عيدها براي من خوب و به يادماندني بوده، به همين دليل نمي‌توانم از عيد خاصي حرف بزنم و در خصوص آن توضيح بدهم.
* بيشتر عيدي مي‌دهي يا عيدي مي‌گيري؟
در سن كم كه بودم، همه به ما عيدي مي‌دادند اما الان به خصوص در چند سالي كه لژيونر شدم، بيشتر عيدي مي‌دهم و در واقع اوضاعم به گونه‌اي است كه بايد به همه ‌خانواده و فاميل نزديك عيدي بدهم و...
* بيشترين عيدي‌ات را به چه كسي دادي؟
فكر كنم بيشترين عيدي را به مادرم دادم البته بعد از مادرم، برادر كوچك‌ترم و پسر خواهر عزيزم هم جزو كساني بودند كه به آنها عيدي‌هاي خوبي داده‌ام.
* دوست داريم نظرت را در مورد چهارشنبه‌سوري و شكل و شمايل خاص آن در سال‌هاي اخير بدانيم.
واقعيتش اين است كه دوست داشتم در اين مورد قبل از چهارشنبه‌سوري صحبت مي‌كردم اما به هر حال فكر مي‌كنم يك شب سروصدا راه انداختن، ارزش پشيماني و ناراحتي و مشكلات ديگر را ندارد كه فرد يا افرادي خودشان را به خطر بيندازند. من خودم در دوره نوجواني به خاطر سنت ديرينه و رسم جالب چهارشنبه‌سوري از آتش پريدن را دوست داشتم اما هيچ‌وقت در بحث ترقه و ترقه ‌خريدن و از اين جور مسائل نبودم. بعداً هم كه به شكل حرفه‌اي بازيكن فوتبال شدم و بيشتر چهارشنبه‌‌سوري‌ها مشغول تمرين بوديم و فقط صداي ترقه‌هاي چهارشنبه‌سوري را مي‌شنيديم. من فكر مي‌كنم جشن چهارشنبه‌سوري براي شاد بودن است اما واقعيت اين است كه الان بعضاً به شكل خاصي چهارشنبه‌سوري برگزار مي‌شود كه شايد خيلي جالب نباشد.


252 43

 

کد N1175306

وبگردی