آفتاب
شامگاه سه شنبه؛

چهارشنبه سوری در مشهد آتش به پا کرد/۳ جوان در آتش بی توجهی سوختند

چهارشنبه سوری در مشهد آتش به پا کرد/۳ جوان در آتش بی توجهی سوختند

مشهد- برپایی مراسم چهارشنبه سوری در نقاط مختلف شهر مشهد با آتش افروزی در برخی از منازل، انفجار واحد های مسکونی و همچنین مجروحیت برخی از جوانان همراه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، با وجود تبلیغات رسانه ها به منظور پیشگیری و کاهش حوادث سه شنبه آخر سال اما گزارش های دریافتی و حوادث به وقوع پیوسته حاکی از بی توجهی برخی از جوانان در این مراسم دارد که با مجروحیت و بر جای ماندن خسارت های مالی و جانی همراه شد.

۱۱۰۰ تماس با سامانه آتش نشانی

در همین رابطه مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه تا ساعت ۲۲ شامگاه سه شنبه یک هزار ۱۰۰ تماس تلفنی با سامانه امداد و نجات این سازمان برقرار شد به مهر گفت: از ساعت ۱۷ تا ساعت ۲۲ شامگاه سه شنبه و در ظرف مدت پنج ساعت بیش از ۱۱۰۰تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ ازسوی شهروندان برقرار شد که طی این مدت ۶۴ماموریت توسط همکاران این سازمان عملیاتی شد.

حسن جعفری بیان کرد: از این تعداد عملیات انجام پذیرفته ۳۶ مورد مربوط به حوادث شب چهارشنبه آخرسال از قبیل حریق لاستیک و ضایعات و ۷ مورد هم مربوط به حوادث سقوط اجسام معلق و درختان روی معابر با توجه به وزش باد بود.

حسن جعفری اظهار کرد: متاسفانه بر اثر پرتاب مواد محترقه دستی به داخل یک منزل مسکونی در شهر ک طرق شب گذشته یک دستگاه موتور سیکلت متوقف شده در داخل حیاط این منزل دچار حریق شد و در آتش سوخت.

وی افزود: در این حادثه نیز نجاتگران ایستگاه شماره ۳۹ بلادرنگ به محل حادثه اعزام و نسبت به اطفای حریق اقدام کردند.

نوجوان مشهدی در آتش چهار شنبه سوری سوخت

به گفته مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد شامگاه سه شنبه انفجار ترقه در یک منزل مسکونی در بولوار پیروزی نیز یک مجروح بر جای گذاشت و یک نوجوان مشهدی را راهی بیمارستان کرد.

آتشپاد حسن جعفری در این رابطه اظهار کرد: یک نوجوان  مشهدی در بولوار پیروزی شامگاه سه شنبه بر اثر انفجار ترقه دست ساز  بر روی پشت بام یک منزل مسکونی در بولوار پیروزی ۶۱  دچار حادثه شد.

وی افزود: این اتفاق زمانی رخ داد که این نوجوان در حین بازی با ترقه بر روی پشت بام  مشغول بود و متاسفانه بر اثر  شدت انفجار این نوجوان دچار سوختگی شدید شد.

مدیر عامل آتش نشانی شهرمشهد ادامه داد: انفجار ناشی از مواد محترقه به حدی بود که شیشه های چند واحد مسکونی در این حادثه فرو ریخت که در همین راستا با حضوربه موقع آتش نشانان ایستگاه ۲۷ در محل آتش سوزی ناشی از این انفجار مهار شد.

 

 

 

کد N1174546

وبگردی