آفتاب

ابتلا به سرطان ریه با مصرف زیاد نان سفید و برنج

ابتلا به سرطان ریه با مصرف زیاد نان سفید و برنج

نتایج بررسی‌های محققان نشان داد که خطر ابتلا به سرطان ریه با مصرف زیاد کربوهیدرات‌ها در ارتباط است و منجر به ابتلا به سرطان ریه می‌شود.

تسنیم نوشت: نتایج بررسی‌های محققان نشان داد که خطر ابتلا به سرطان ریه با مصرف زیاد کربوهیدرات‌ها در ارتباط است و منجر به ابتلا به سرطان ریه می‌شود.

مطالعات جدید حاکی از آن است که مصرف غذاهایی با شاخص «گلیسمی» بالا مانند نان سفید، باگت، ذرت و برنج با افزایش خطر ابتلا به سرطان ریه در ارتباط است.

بر اساس بررسی محققان دانشگاه «تگزاس» در آمریکا این مطالعه شاخص قندخون و افزایش خطر ابتلا به سرطان ریه را مورد بررسی قرار داده است.

طبق این گزارش نتایج این بررسی‌ها نشان داد که خطر ابتلا به سرطان ریه در افرادی که هرگز سابقه استعمال دخانیات هم نداشته‌اند افزایش می‌یابد.

گفتنیست سرطان ریه در آمریکا، دومین سرطان شایع در مردان و زنان است و شواهد حاکی از آن است که عامل غذایی خطر ابتلا به این سرطان را افزایش می‌دهد.

این گزارش می‌افزاید:مصرف سبزیجات و میوه در کاهش خطر ابتلا به سرطان موثر است،درحالی که افزایش مصرف گوشت قرمز و چربی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.

محققان برای مشخص شدن ارتباط بین «گلیسمی»(GL) و خطر ابتلا به سرطان ریه، 1905 بیمار با سرطان ریه و 2413 فرد سالم مورد بررسی قرار گرفتند.

در این مطالعه 31 درصد افراد هرگز سیگار مصرف نکرده بودند، اما بیمار شدند که دلیل آن مصرف بیش از حد بعضی از مواد غذایی بود.

این گزارش در پایان با اشاره به اینکه افزایش سطح«گلیسمی»(GL) با مصرف بعضی از مواد غذایی منجر به افزایش ابتلا به سرطان ریه می‌شود توصیه کرد:"از بعضی از مواد غذایی مانند «نان سفید»، ذرت و برنج به صورت محدودتری استفاده کنید.
کد N1172616

وبگردی