آفتاب
در گفتگو با مهر عنوان شد:

«بیرق ماندگار» فلسفه عزاداری برای اهل بیت(ع) را یادآوری می کند

«بیرق ماندگار» فلسفه عزاداری برای اهل بیت(ع) را یادآوری می کند

مهرداد مهرابی کارگردان «بیرق ماندگار» با اشاره به مضمون این اثر نمایشی عنوان کرد این نمایش قصد دارد فلسفه عزاداری و نوحه سرایی برای اهل بیت (ع) را به جوانان یادآوری کند.

مهرداد مهرابی کارگردان «بیرق ماندگار» درباره اجرای این اثر نمایشی در فرهنگسرای خاوران به خبرنگار مهر گفت: نمایش «بیرق ماندگار» نوشته حمید حرا است که از ۱۳ اسفند در فرهنگسرای خاوران روی صحنه رفته است. این نمایش به مناسبت ایام فاطمیه اجرا می شود و خوشبختانه با وجودی که دور از مرکز شهر قرار دارد تا امروز با استقبال خوب مخاطبان روبرو شده و انتظاری که داشتیم برآورده کرده است. شب گذشته نیز مهمانانی از سپاه، نیروی مقاومت بسیج و نهاد رهبری به دیدن نمایش نشستند که کار مورد پسندشان قرار گرفت.

وی ادامه داد: این اثر تولید مدیریت هنرهای نمایشی معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است و در راستای حمایت از نمایش‌های فاخر از سوی این سازمان تا ۲۳ اسفند ماه روی صحنه خواهد بود. در اجرای این اثر نمایشی من سه ویژگی پرفورمنس، تاریخی و رئال را با هم تلفیق کردم که این سه سبک با کمک نور و صدا به مخاطب ارایه می شود.

این کارگردان درباره داستان این اثر نمایشی بیان کرد: این نمایش روایتگر داستان پسر جوانی است که پس از سال‌ها به کشور بازمی‌گردد تا خانه‌ای را که از پدرش به ارث رسیده به برج تبدیل کند اما این خانه یک خانه معمولی نیست چراکه پدرش سال‌ها در آن به عزاداری محرم و ایام فاطمیه پرداخته بود. پدر این جوان یک پیرغلام اهل بیت (ع) بوده اما پسرش اعتقادی به برگزاری مراسم عزاداری ندارد و مثل برخی از جوانان امروزی فکر می کند. در همین راستا فلاش بکی به تاریخ زده می شود و اتفاقاتی که برای حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا(س) رخ می دهد جلوی چشم این جوان زنده می شود. در نهایت اتفاقی که برای مادر این جوان رخ می دهد او را به خودش آورده و از ته دل تصمیم به برگزاری مراسم ایام فاطمیه در خانه پدری اش می گیرد.

مهرابی در پایان صحبت هایش متذکر شد: در اجرای این اثر نمایشی تلاش شده به جوانان امروزی فلسفه عزاداری برای حضرت فاطمه (س) و دیگر اهل بیت (ع) یادآوری شود تا آنها بدانند که بعد از ۱۴۰۰ سال چرا هنوز مسلمانان برای این بزرگان عزاداری و نوحه سرایی می کنند. مخاطبان بسیاری از دیدن این اثر نمایشی تحت تاثیر قرار می گیرند. متاسفانه در هنگام تمرین های این نمایش مادر من بعد از چند سال مبارزه با بیماری سرطان به رحمت خدا رفت و به همین دلیل و به خاطر علاقه ای که وی به اهل بیت (ع) و همچنین فاطمه زهرا (س) داشت این نمایش را به وی تقدیم کرده ایم.

«بیرق ماندگار» با بازی عباس خداوردیان، احسان عباسی، حسین امین‌الرعایا، حمیدرضا یعقوبیان، مسعود ابراهیمی از ۱۳ تا ۲۳ اسفند ماه  ساعت ۱۸:۳۰ در فرهنگسرای خاوران واقع در خیابان خاوران، سه‌راه هاشم‌آباد میزبان علاقه‌مندان است.

کد N1172143

وبگردی