آفتاب

کنگره ملی اقتصاد مقاومتی بررسی می‌کند: پیش نیازهای نظام کارآمد در اقتصاد کشور

کنگره ملی اقتصاد مقاومتی بررسی می‌کند: پیش نیازهای نظام کارآمد در اقتصاد کشور

دبیر کنگره ملی اقتصاد مقاومتی می‌گوید:‌کنکاش و بررسی مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی براساس فرمایشـات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در جهت برپایی نظامـی کارآمد و بهینه در اقتصاد کشور در تمام زمینه‌ها، از اهداف این کنگره است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دبیر کنگره ملی اقتصاد مقاومتی با اعلام این خبر گفت: تا کنون ۵۰ نشست تخصصی علمی در زمینه‌های مختلف مرتبط با اقتصاد مقاومتی در دبیرخانه این کنگره برگزار شده و 10 نشست تخصصی دیگر هم در قالب پنل‌های علمی با همین موضوع در ایام کنگره برگزار می‌شوند.

مجید قبادی‌فرد ادامه داد: در بخش علمی کنگره ملی اقتصاد مقاومتی برآنیم تا با کنکاش و بررسی مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی براساس فرمایشـات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در جهت برپایی نظامـی کارآمد و بهینه در اقتصاد کشور در تمام زمینه‌ها، آنچنان‌که درخور نظام اسلامی و فرهنگ ایرانی- اسلامی آن است، بکوشیم و در این راه از تجربه صاحبان و اربابان نظر، اندیشه و فرهنگ بهره‌مند شویم.

به گفته قبادی‌فرد بخش علمی كنگره ملی اقتصاد مقاومتی برآن است تا خلأ بزرگی كه بسیاری از برنامه‌هـای خرد و كلان را با مشكل مواجه كرده، پر كند که لازمه تحقق این مساله حضور متخصصان هر حوزه در كنـار دانشگاهیان و مدیـران آن است تا یافته‌های علمی و سیاست‌های مورد بحـث، از قوی‌تـرین و مناسب‌ترین مسیر به بدنـه تخصصی و تجربی كشور برسد.

بر اساس این گزارش نشست‌های تخصصی «جایگاه صنعت و انرژی در تحقق اقتصاد مقاومتی»، «توسعه پایدار متوازن منطقه‌ای و نقش آن در تحقق اقتصاد مقاومتی»، «چالش‌ها و فرصت‌های تحقق اقتصاد مقاومتی»، « برنامه‌ریزی عملیاتی در اقتصاد مقاومتی»، «الزامات و راهکارهای تحقق اقتصاد دانش بنیان»، «ظرفیت‌های صنایع دستی در تحقق اقتصاد مقاومتی»، «گردشگری و اقتصاد مقاومتی»، «رسانه و گفتمان‌سازی در اقتصاد مقاومتی»، «کارآفرینی، اقتصاد خانواده‌بنیان و اقتصاد مقاومتی» و « نشست تخصصی جایزه ملی اقتصاد مقاومتی» در طول برگزاری کنگره ملی اقتصاد مقاومتی در روزهای نوزدهم و بیستم اسفندماه جاری در محل سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شوند.

علاقه‌مندان به حضور در این پنل‌ها می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به وبگاه این کنگره به آدرس

www.E-moghavemati.ir مراجعه کرده و یا با شماره تلفن26424576 تماس حاصل فرمایند.

لازم به توضیح است که علاقه‌مندان گرامی بدون ثبت‌نام و دریافت کارت ورود به همایش قادر به شرکت در نشست‌های تخصصی نخواهند بود.

کنگره ملی اقتصاد مقاومتی که پیش از قرار بود در تاریخ دهم و یازدهم اسفندماه برگزار شود، به دلیل پاره‌ای مشکلات اجرایی، نوزدهم و بیستم اسفندماه جاری با همکاری و حمایت دانشگاه‌های علامه طباطبایی، الزهرا(س) و امام صادق(ع)، مرکز مطالعات راهبردی وزارت کشور، پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری تهران، اندیشکده میثاق و ده نهاد و مرکز دیگر فعال در حوزه اقتصاد مقاومتی در محل سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود.

 

3535

 

کد N1168288

وبگردی