آفتاب
تا پایان اسفند صورت می گیرد؛

اعزام ۲۵۰ دانشجو تحت عنوان کاروان وحدت به مشهد مقدس

اعزام ۲۵۰ دانشجو تحت عنوان کاروان وحدت به مشهد مقدس

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: در سال همدلی و همزبانی بیش از ۲۵۰ نفر از دانشجویان تحت عنوان کاروان وحدت تا پایان اسفند ماه سال جاری عازم مشهد مقدس می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فضل ا ... ایرجی کجوری افزود: طرح تشرف رضوی از جمله اقدامات معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بوده که در دو سال گذشته به اجرا در آمده است و امسال بیش از ۱۲ هزار دانشجو در قالب همین طرح به زیارت مشهد مقدس مشرف شدند.

وی با اشاره به اهمیت سال همدلی و همزبانی افزود: سعی بر این بوده در طرح تشرف رضوی به بحث وحدت توجه ویژه ای شود و در همین راستا کاروان وحدت متشکل از دانشجویان اهل تسنن و اهل تشیع دانشگاه های سراوان، گنبد کاووس و کردستان از ۱۵ اسفند ماه لغایت ۲۷ اسفند ماه به مشهد مقدس مشرف خواهند شد.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی گفت: امروز از جمله موضوعات مهم و دارای اولویت مسئله اتحاد مسلمانان و گشودن گره های فاصله افکن میان میان بخش های مختلف امت اسلام است. در این دوره که سیاست های تفرقه افکنی میان مسلمانان شدت گرفته است، لازم است همگان درس تمرکز بر مشترکات و رفع اختلافات را فرا بگیریم. در این زمینه، دانشگاهیان به عنوان گروه مرجع جامعه نقش ویژه و پر اهمیتی دارند و بر همین اساس اعزام کاروان های وحدت صورت گرفته است.

ایرجی کجوری تاکید کرد: در مرحله اول این اردوها از پانزدهم اسفند ماه ۱۶۷ نفر از دانشجویان دانشگاه های سراوان و گنبد کاووس و در مرحله دوم از بیستم اسفند ۹۰ نفر از دانشجویان دانشگاه کردستان به مشهد اعزام خواهند شد.

وی افزود: برنامه های فرهنگی و علمی مختلفی در مشهد مقدس برای استقبال این کاروان های تدارک دیده شده که از جمله آن می توان به نشست با موضوع وحدت و همبستگی، بازدید از موزه زیارت و سایر ابنیه تاریخی شهر مشهد اشاره کرد.

کد N1168120

وبگردی