آفتاب
آئین دوازده سالگی نهاد کتابخانه‌ها -۱؛

نهاد کتابخانه‌ها تبدیل به یک ساختمان شیشه‌ای شفاف شده است

نهاد کتابخانه‌ها تبدیل به یک ساختمان شیشه‌ای شفاف شده است

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: طی ۲۰ ماه گذشته نهاد کتابخانه‌ها تبدیل به یک ساختمان شیشه‌ای شده و همه مسائلش به صورت شفاف مشخص و عیان است.

به گزارش خبرنگار مهر مراسم گرامیداشت دوازدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که پیش از ظهر امروز ۱۶ اسفند در سالن پیام تهران برگزار شد.

محمد اللهیاری فومنی معاون توسعه کتابخانه و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ابتدای این نشست گفت: طی ۲۰ ماه گذشته که آقای مختارپور دبیرکلی نهاد کتابخانه‌ها را برعهده گرفته و این رویکرد را در دستور کار قرار داد که نهاد باید مانند یک ساختمان شیشه‌ای باشد که همه مسائلش اعم از مالی، اداری و... به صورت شفاف مشخص باشد. این هدف با همکاری حاضران در این جلسه جامع عمل پوشید و مشخص است که ۲۰ گذشته در نهاد چه اتفاقاتی رخ داده است.

وی افزود: آقای مختارپور با یادداشت‌های مرتبی که در مورد نهاد و برنامه‌هایش می‌نویسند، اتفاقات و خبرهای جدید نهاد را به طور مشخص اعلام می‌کند. طی این دوره مدیریتی در نهاد، بالغ بر ۴۰ هزار پست الکترونیک برای آقای مختارپور ارسال شده که این نامه‌ها در تمام سطوح مدیریتی و پرسنلی فرستاده شده‌اند و به نظرم این ماجرا دستاورد بزرگی است.

اللهیاری فومنی در ادامه افزود: ابتدای سال ۹۴ بود که آقای مختارپور گفت امسال سال جهش فعالیت‌های ترویجی نهاد است. این رویکرد نیز با شروع برگزاری نشست‌های کتابخوان در همه شهرهای کشور برپایی مدرسه خواندن به صورت مجازی و حضوری و دوره‌های آموزشی مشاوران کتابدار جامع عمل پوشید. انشاءالله برای سال ۹۵ هم برنامه‌های ترویجی نهاد را ادامه خواهیم داد.

کد N1168040

وبگردی