آفتاب

افزایش بیماری های کلیوی در کودکان/ هشدار برای پیشگیری از بیماری های کلیوی

افزایش بیماری های کلیوی در کودکان/ هشدار برای پیشگیری از بیماری های کلیوی

معاونت ارتباطات و امور بین الملل انجمن بیماران کلیوی ایران با تشریح جزئیات مراسم روز جهانی کلیه، برنقش کلیدی رسانه های گروهی، والدین و مربیان بهداشت مدارس در پیشگیری ازشیوع بیماری های کلیوی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ داریوش آرمان گفت: متاسفانه بررسی ها نشان می دهد با توجه به شیوع دیابت، فشار خون، تغییر رژیم غذایی، کم تحرکی عمومی شاهد کاهش سن ابتلا به بیماری های حاد کلیوی در کشور هستیم.

او گفت: بی تردید باتوجه به شعار امسال روز جهانی کلیه «بیماری های کلیوی در کودکان؛ اقدام فوری برای پیشگیری» نقش آموزش های عمومی در نوجوانان و جوانان و خانواده هایشان بسیار حائز اهمیت است.

به گفته دبیر سابق هیات مدیره انجمن بیماران کلیوی ایران، سن ابتلا به بیماری های کلیوی در ایران در حالی رو به کاهش محسوس است که این روند در برخی کشورهای پیشرفته دنیا معکوس است. یعنی آنها سن ابتلا به بیماری های کلیوی را افزایش داده اند که بدون شک رسانه های گروهی و شبکه های اجتماعی و اطلاع رسانی در این باره نقش بسزایی داشته اند. به همین خاطر از رسانه های داخلی به خصوص صدا و سیما انتظار داریم در این باره بیش ازپیش نقش آفرینی کند.

آرمان تأکید کرد: باتوجه به فرارسیدن روز جهانی کلیه، این انجمن با همکاری انجمن های نفرولوژی، اورولوژی، اهدای عضو ایرانیان، وزارت بهداشت و درمان، شرکت سانوفی و جمعی از متخصصان مربوطه آیین روز جهانی کلیه را برگزار خواهد کرد.

او گفت: این مراسم ازساعت 10 تا 12 صبح دوشنبه 17 اسفند درسالن اجتماعات این انجمن واقع درخیابان ولیعصر بالاتر از چهاراه طالقانی کوچه شهید فرهنگ حسینی برگزار خواهد شد. 

به گفته آرمان باتوجه به اینکه در سال میلادی جاری شعار «بیماری های کلیوی در کودکان؛ اقدام فوری برای پیشگیری» انتخاب شده است، بیشترین تمرکز انجمن بیماران کلیوی در سراسر کشور بر این نکته کلیدی است. ضمن اینکه از رسانه های گروهی نیز انتظار می رود در این راستا اطلاع رسانی گسترده را در دستور کار قرار دهند.

۴۲۲۳۶

کد N1167964

وبگردی