آفتاب

یخچال‌های پایین‌تر از رتبه انرژی D دیگر اجازه تولید ندارند

یخچال‌های پایین‌تر از رتبه انرژی D دیگر اجازه تولید ندارند

پریچهر قزلباش، مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد خدمات و معیارهای مصرف انرژی سازمان استاندارد ایران، با تاکید بر اینکه یکی از عوامل مربوط به تولید گازهای گلخانه‌ای به بازدهی وسایل انرژی برمی‌گردد، گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده یخچال فریزرهای تولیدی در محدوده رتبه‌های D تا A+ است و پایین تر از رتبه D اجازه تولید ندارد.

پریچهر قزلباش، مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد خدمات و معیارهای مصرف انرژی سازمان استاندارد ایران، شامگاه سه‌شنبه در همایش کمپرسور یخچال «سکاپ» آلمان در مرکز همایش های برج میلاد گفت: اجرای 34 مورد از تجهیزات انرژی‌بر تاکنون چندان موفق نبوده است. زیرا در این ارتباط شاهد دو رفتار خلاف بودیم.
وی افزود: در برخی موارد تولید کنندگان از نصب برچسب استاندارد ممانعت کردند، در حالی‌که عرضه این کالاها بدون برچسب انرژی غیرقانونی است.
قزلباش افزود: این مساله را به طور جدی در سازمان ملی استاندارد دنبال می‌کنیم تا در مورد این 34 کالا رتبه‌های واقعی درج شود.

http://www.fardanews.com/files/fa/news/1394/12/15/359970_147.jpg


مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد گفت: کشور ما هم این سند را امضا کرد و موظف شده است که تا سال 2020 تولید گازهای گلخانه‌ای خود را 12 درصد کاهش دهد.
قزلباش با تاکید بر اینکه یکی از عوامل مربوط به تولید گازهای گلخانه‌ای به بازدهی وسایل انرژی برمی‌گردد، گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده یخچال فریزرهای تولیدی در محدوده رتبه‌های D تا A+ است و پایین تر از رتبه D اجازه تولید ندارد.
کمپرسور یخچال‌ها؛ بیش‌ترین میزان مصرف انرژی
هم‌چنین در حاشیه این همایش «علی جمالی»، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران صنایع برودتی گفت: مهم‌ترین مساله در میزان مصرف یخچال‌ها کمپرسور آن‌هاست که در طول این سالیان به علت تحریم‌هایی که وضع شده است، اغلب کمپرسورها از چین وارد می‌شد که عمر مفید کوتاه و مصرف بسیار بالایی داشته‌اند.

http://www.fardanews.com/files/fa/news/1394/12/15/359969_278.jpg


وی افزود: البته در گذشته از کمپرسورهای «دانفوس» استفاده می‌شد که از بهترین تولید کنندگان بین‌المللی کمپرسور بوده است.

جمالی ادامه داد: با همکاری‌هایی که با شرکت «سکاپ» آلمان شده، از این پس سازندگان ایرانی می‌توانند یکی از بهترین برندهای کمپرسور دنیا را با قیمتی مشابه قیمت کمپرسورهای چینی در داخل کشور استفاده کنند.
کمپرسور چیست؟
کمپرسور قلب یک دستگاه خنک کننده مانند یخچال است که فناوری ساخت آن از زمره فناوری‌های پیشرفته است و در صورت کیفیت مطلوب می‌توان مصرف برق و تولید گرمای این دستگاه را به میزان محسوسی کاهش داد و مسائل زیست محیطی را مدنظر قرار داد.
به گفته کارشناسان بیش از 40 درصد مصرف برق خانگی را یخچال‌ها تشکیل می‌دهند که کاهش مصرف این دستگاه‌ها می‌تواند به بهینه شدن مصرف در کشور کمک شایانی داشته باشد.
بسیاری از کمپرسورهای کم کیفیت موجود در بازار در طول سالیان استفاده به‌تدریج بر میزان مصرف برق‌شان افزوده می‌شود.
شرکت «سکاپ» آلمان (www.secop.ir) که حاصل تغییر مالکیت بخش کمپرسورسازی دانفوس در سال 2010 بوده و در حال حاضر یکی از بهترین، مطمئن‌ترین، استانداردترین و کم‌مصرف‌ترین موتورهای یخچال دنیا را تولید می‌کند و استانداردسازی در صنعت کمپرسور و برودت از زمره تلاش‌های این شرکت محسوب می‌شود، به‌تازگی با معرفی نمایندگی رسمی شرکت «اندیکو»، فعالیت مجدد خود را پس از سال‌ها در کشور آغاز و محصولات خود را در بازار ایران عرضه کرده است.
کد N1167554

وبگردی