آفتاب
مهر گزارش می دهد؛

شهیدی که آرزوی شهادت داشت/دختر۹ماه یادگار شهید مدافع حرم

شهیدی که آرزوی شهادت داشت/دختر۹ماه یادگار شهید مدافع حرم

ورامین-شهید مهدی ثامنی راد از شهدای مدافع حرمی است که عطر و بوی شهادت را در فضای دیار ۱۵ خرداد گسترده کرد، انسانی که آرزوی شهادت را در سر می پرواند.

خبرگزاری مهر، گروه استان ها-محمدرضا حیدری:شهرستان ورامین ازجمله مناطقی است که در دفاع از حریم اهل‌بیت عصمت و طهارت همواره پیشگام بوده است.

شهرستان ورامین تاکنون ۱۷ شهید مدافع حرم را از تیپ فاطمیون و مردان سلحشور این خطه تقدیم کرده اما همچنان جوانان و دلیرمردان دیار ۱۵ خرداد درصحنه دفاع از حریم اهل‌بیت حضور دارند.

شهید مهدی ثامنی راد آخرین شهید مدافع حرم دیار ۱۵ خرداد است که عطر و بوی شهادت را در ورامین گسترده کرده و حال و هوای معنوی را به دیار کفن پوشان داده است.

شهیدی که در سالگرد پیروزی انقلاب شربت شهادت را نوشید

شهید مهدی ثامنی راد از جوانان شجاع ورامینی است که در روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران شربت شهادت را نوشید و درراه دفاع از حریم اهل‌بیت به شهادت رسید.

باگذشت بیش از ۱۹ روز از شهادت مهدی ثامنی راد، همچنان پیکر این شهید مدافع حرم به میهن بازنگشته است.

همسر شهید ثامنی راد دارای یک روحیه جهادی است

سید یاسر موسوی، فرمانده بسیج طلاب شهرستان ورامین و یکی از بستگان شهید ثامنی راد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: همسر شهید ثامنی راد دارای یک روحیه جهادی است و همین امر یکی از توفیقات شهید بزرگوار می‌باشد.

وی افزود: شهید ثامنی راد پیش از آنکه وارد سپاه شود، فرمانده پایگاه در کارخانه قند ورامین بود و از طرفی نیز هیئت‌امنای مسجد کارخانه قند را نیز بر عهده داشت.

شهید ثامنی راد همواره در اردوهای جهادی حضوری فعال داشت

موسوی ادامه داد: همواره تلاش داشت تا خانواده معظم شهدا را به سفر راهیان نور ببرد، زیرا می‌گفت که پدران و مادران شهدا علاقه دارند تا محل شهادت فرزندان خود را ببینند.

وی متذکر شد: در عیدها و تابستان‌ها به همراه جمعی از دوستان، گروه‌های جهادی تشکیل می‌داد و به مناطق مختلف برای خدمت‌رسانی به مردم محروم می‌رفت.

وی افزود: سیستان و بلوچستان، اهواز، مناطق غرب کشور ازجمله نواحی بود که شهید ثامنی راد در آن حضور پیدا می‌کرد و حتی در زلزله ورزقان نیز حضور داشت و به همراه همسرشان به مردم خدمت می‌رساند.

شهید ثامنی راد آرزوی شهادت داشت

موسوی ادامه داد: شهید ثامنی راد مدتی را برای دفاع از حریم اهل‌بیت به عراق رفت و پس‌ازآن نیز برای مبارزه با گروه‌های تروریستی و دفاع از اماکن مقدس در سوریه حضور یافت.

وی تأکید کرد: شهید ثامنی راد در روز ۲۲ بهمن و در جنوب غربی حلب به شهادت رسید و دیروز رسماً خبر شهادت وی از سوی سپاه به خانواده شهید اعلام شد.

دختر۹ماه یادگار شهید مدافع حرم

موسوی افزود: اگر غیر از شهادت، مرگ دیگری نصیب شهید ثامنی می‌شد باید ناراحت می‌شدیم، چراکه وی آرزوی شهادت داشت و از روحیه جهادی برخوردار بود.

وی ادامه داد: وظیفه همه ما در قبال شهدا سخت و دشوار است و باید در این زمینه همه اقشار مختلف و آحاد ملت، پاسدار خون مطهر شهدا باشند.

وی اضافه کرد: از شهید ثامنی راد یک دختر ۹ ماهه به یادگار مانده است و امیدواریم هر چه زودتر پیکر مطهر این شهید مدافع حرم که هنوز به کشور بازنگشته به میهن اسلامی بازگردانده شود.

موسوی ادامه داد: شهید ثامنی راد از جمله شهدای ورزشکار شهرستان ورامین است و حتی شب قبل از اعزام نیز در زورخانه حاضر شد و به ورزش باستانی پرداخت.

آیت الله سید مرتضی محمودی، امام جمعه ورامین نیز با اشاره به این نکته که شهدا مایه فیض ایران اسلامی هستند، اظهار داشت: فیض شهادت از فیوضات الهی محسوب می شود.

وی افزود: در شرح حالات امام علی(ع) می خوانیم که وقتی ضربت به فرق امام اول(ع) خورد، ایشان فرمودند که قسم به خداوند کعبه که رستگار شدم و این بدان معناست که شهادت آرزوی من بود و به آنچه می خواستم رسیدم.

محمودی ادامه داد:خوشا به حال شهدا و کسانی که در راه دفاع از دین و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت از حیات و زندگی خود می گذرند و به یک حیات پاکیزه می رسند.

گفتنی است خبر شهادت مهدی ثامنی راد که طی روزهای اخیر همواره در میان محافل مردم ورامین پیچیده بود از سوی سپاه  تأیید شد.

بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، آیین بزرگداشت شهید مدافع حرم با حضور حسن عباسی و مداحی حاج احمد صدرایی روز پنج شنبه در مسجد مهدیه کارخانه قند برگزار خواهد شد.

شهرستان ورامین بیش از ۱۷ شهید مدافع حرم را تقدیم کرده است که مانند نگینی در آسمان دیار ۱۵ خرداد می درخشند.

کد N1165345

وبگردی