آفتاب

این هشدار مکرر است؛ کاهش سن بیماری های کلیوی در ایران

این هشدار مکرر است؛ کاهش سن بیماری های کلیوی در ایران

هشدارها برای رشد بیماری های کلیوی تکراری است، اما معاونت ارتباطات و امور بین الملل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کشور با هشدار درباره رشد حدود 20 درصدی بیماران دیالیزی و دچار نارسایی حاد کلیه در ایران، از کاهش سن ابتلا به بیماری های کلیوی هم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ داریوش آرمان در آستانه روز جهانی کلیه -20 اسفند گفت: همانطور که دکتر هاشمی، وزیر بهداشت نیز به تازگی اعلام کرد، تعداد بیماران دیالیزی طی 10 سال آینده دو برابر خواهد شد. یعنی با این روند فقط حدود 50 تا 60 هزار بیمار دیالیزی در کشور خواهیم داشت.

وی افزود :اگر بیماران مبتلا به اختلالات حاد کلیوی را که کارشان هنوز به دیالیز نکشیده را نیز حساب کنیم، آن وقت تا ده سال آینده باید منتظر صدها هزار بیمار مبتلا به اختلالات حاد کلیوی باشیم.

عضو هیات امنای انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کشور با اشاره به شعارروزجهانی کلیه درسال جاری گفت: انجمن جهانی کلیه باتوجه به کاهش سن ابتلا به بیماری های کلیوی درجهان وشیوع بیماری هایی ازجمله دیابت و فشارخون و تغییر رژیم غذایی عموم مردم به خصوص نوجوانان و جوان ها، امسال برنقش تغذیه وکاهش سن ابتلا به بیماری های کلیوی تاکید کرده وبرای این روز شعار بیماری های کلیوی و کودکان؛ اقدام زودتر پیشگیری سریعتر را درنظرگرفته است.

وی گفت:ا نجمن بیماران کلیوی کشور همانند سالهای گذشته، امسال نیز همزمان با 20 اسفند - روز جهانی کلیه - برنامه های متنوع آموزشی و پیشگیرانه را از طریق 172 شعبه و نمایندگی انجمن در تهران و سراسر کشور تدارک دیده است.

به گفته آرمان، تمرکز اصلی برنامه های انجمن بیماران کلیوی و انجمن نفرولوژی و وزارت بهداشت در این روز بر توجه جدی والدین درباره تغذیه و رژیم غذایی نوجوانان و جوانان است.

معاونت ارتباطات و امور بین الملل انجمن بیماران کلیوی کشور همچنین از آمادگی این انجمن و انجمن نفرولوژی برای اعزام پزشک، متخصص کلیه و کارشناسان مربوطه به مراکز آموزشی ومدارس سراسرکشور به منظور ارایه آموزش های اولیه درباره علایم و نشانه های بیماری های کلیوی در افراد جوان و بزرگسالان دارد.

وی گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته درهفته آینده نیزبرنامه های آموزشی انجمن درسراسرکشوراجرامی شود.

۴۷۴۷

کد N1165031

وبگردی