آفتاب

نتایج پژوهش های یک مدیر اقتصادی دولت یازدهم کتاب شد

نتایج پژوهش های یک مدیر اقتصادی دولت یازدهم کتاب شد

مسعود کرباسیان، رییس کل گمرک در دولت یازدهم تازه ترین اثرش را در حوزه نشر با عنوان تعالی سازمانی روانه بازار کرد.

«تعالی سازمانی»، مطالعه موردی گمرک به قلم  مسعود کرباسیان رییس کل گمرک در دولت یازدهم منتشر شد.  

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین کرباسیان که با روی کار آمدن دولت یازدهم بار دیگر به راس مدیریت این سازمان اقتصادی بازگشت، به اجرایی کردن سامانه جامع امور گمرکی پرداخت که بر اساس آن فرآیند کاغذ بازی های مرسوم در گمرک جایگزین اسناد الکترونیکی شود تا از این طریق زمینه های فساد کاسته شود.

کرباسیان در معرفی تازه ترین اثر خود، پشت جلد کتاب تعالی سازمانی نوشته است: 

« پدیده جهانی شدن، موجب تغییرات مداوم در تمام شئون بشر شده و شکل تازه‌ای به روابط اجتماعی، سیاسی و اقتصادی داده و سازمان‌ها را دست‌خوش تحولات عمیقی کرده است.در این شرایط لازم است سازمان‌ها در نظام مدیریت خود بازنگری کرده و تغییری اساسی در ساختار خود ایجاد کنند.

امروزه به مناسبت همگام شدن با این تغییرات، در حوزه مدیریت تحولات بزرگی صورت گرفته و نظریه‌های نوینی مطرح شده و بسیاری از آنها نیز جنبه علمی یافته‌اند.این کتاب ضمن بررسی مسیر این تحولات و چالش‌های مدیریتی حال حاضر جهان، به معرفی نظری شرایط، رویکردها و ابزارهایی که برای رویارویی با این تحولات لازم است پرداخته و جنبه‌های کاربردی این نظریات را معرفی کرده و در آن شرح می‌دهد که چگونه سازمان‌ها می‌توانند قابلیت‌های خود را در این شرایط ارتقا دهند.

تعالی سازمانی از جمله مباحثی است که با یک دید نظام‌مند قوی، توجه دقیق به مدیریت مبتنی بر فرآیندهای سازمانی و نتیجه‌گرایی، شرایط لازم را برای سازمان‌هایی که آمادگی ورود به عرضه رقابت جهانی دارند، مهیا می‌سازد.مدل چرخه تعالی موضوع پژوهشی کتاب را می‌توان مدل اختصاصی تعالی برای سازمان‌های دولتی و غیرانتفاعی دانست که مطالعه موردی آن گمرک است.

این مدل در دو مقطع زمانی در گمرک جمهوی اسلامی ایران پیاده‌سازی شد.مدل چرخه تعالی به عنوان ابزار فراگیر و با نگرش جامع به تمامی زوایای سازمان قادر است عملکرد سازمان و میزان موفقیت‌های آن را در اجرای برنامه‌ها در مقاطع مختلف زمانی مورد ارزیابی قرار دهد و امکانی فراهم می‌کند تا عملکرد خود را با سایر سازمان‌های مشابه به ویژه با بهترین آنها مقایسه کند.

به همین منظور این اثر و نحوه پژوهش آن برای سازمان‌های مشابه می‌تواند راهنمایی کاربردی برای مدیران، کارشناسان، پژوهشگران و دانشجویان باشد. » 

22439

کد N1164981

وبگردی