آفتاب

حمایت دانشگاه آزاد از پایان‌نامه‌ها با موضوع مفاخر علمی و فرهنگی

حمایت دانشگاه آزاد از پایان‌نامه‌ها با موضوع مفاخر علمی و فرهنگی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به عدم شناخت مفاخر علمی و هنری، مقرر شد در دانشگاه آزاد از پایان‌نامه‌های با موضوع زندگی و آثار مفاخر علمی و فرهنگی حمایت شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه ۲۹۲ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ضمن تقدیر از حضور با شکوه مردم در انتخابات هفتم اسفند، ابراز امیدواری کرد مجلس دهم با این پشتوانه عظیم در خدمتگزاری به مردم و کشور موفق باشد.

در ادامه حمید میرزاده - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به دغدغه‌های موجود در کشور پیرامون عدم شناخت مفاخر علمی و هنری هر منطقه، در دانشگاه آزاد اسلامی مقرر شد تا زندگی و آثار این مفاخر علمی و فرهنگی موضوع پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی قرار گیرد و واحدهای دانشگاهی هم موظف شده‌اند تا از این پایان‌نامه‌ها حمایت و پشتیبانی کنند.

وی  ادامه داد: امسال در روز درختکاری در تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی طی یک آئین معنوی که با همکاری شهرداری‌های سراسر کشور برگزار می‌شود، به منظور پاسداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به تعداد شهدای هر منطقه در واحد دانشگاهی مربوطه درخت کاشته می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: در این طرح که با مشارکت کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد، با ایجاد یک بوستان که در مجاورت مساجد و یادمان‌های شهدای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود، ضمن نهادینه کردن فرهنگ حفظ محیط زیست، شهدای بزرگوار که حیات معنوی ملت را تضمین کردند نیز تکریم و تمجید خواهند شد.

دستور جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها بررسی نحوه تأمین و تخصیص بودجه به منظور اجرای سند دانشگاه اسلامی در سال آینده بود، که اعضا پیرامون این موضوع به بحث و تبادل نظر پرداختند.

اعضا ضمن تأکید بر لزوم تخصیص بودجه کافی برای اجرای سند دانشگاه اسلامی، نظارت بر هزینه کرد بهینه این بودجه را نیز مورد تأکید قرار دادند.

کد N1164953

وبگردی