آفتاب
وزیربهداشت:

ادغام اورژانس با هلال‌احمر منتفی شد

ادغام اورژانس با هلال‌احمر منتفی شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن استقبال از ارائه خدمات توانبخشی جمعیت هلال‌احمر در عین حال با اشاره به خدمات داوطلبانه و امداد و نجات این سازمان مردم‌نهاد، گفت: لازم است دستگاه‌های مختلف از موازی‌کاری با جمعیت هلال‌احمر پرهیز کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن استقبال از ارائه خدمات توانبخشی جمعیت هلال‌احمر در عین حال با اشاره به خدمات داوطلبانه و امداد و نجات این سازمان مردم‌نهاد، گفت: لازم است دستگاه‌های مختلف از موازی‌کاری با جمعیت هلال‌احمر پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه برنامه "نشان مهربانی" که از سوی جمعیت هلال‌احمر در محل دریاچه چیتگر برگزار شد، درباره فعالیت‌های نیروهای داوطلب جمعیت هلال‌احمر، گفت: به شخصه بیشتر در ایام نوروز و همچنین حوادثی نظیر سیل ایلام، شاهد کمک‌های مردمی بوده‌ام. البته می‌توان بسیار بیشتر از اکنون از ظرفیت کمک‌های مردمی استفاده کرد.

وی تاکید کرد: لازم است دستگاه‌هایی که با جمعیت هلال‌احمر موازی‌کاری می‌کنند، از این امر پرهیز داشته باشند، چراکه موازی‌کاری‌ها در ارائه خدمات مطلوب و بموقع اختلال ایجاد می‌کند.

وزیر بهداشت همچنین درباره خدمات توانبخشی جمعیت هلال‌احمر نیز گفت: ما از خدمات توانبخشی هلال‌احمر استقبال می‌کنیم. همچنین از هلال‌احمر خواسته‌ایم که اگر علاقه‌مند باشند در هر استان نسبت به راه‌اندازی بیمارستان‌های توانبخشی اقدام کنند.

حمایت وزیر بهداشت از ارسال داروهای خاص به درب منزل بیماران

هاشمی در پاسخ به سوالی درباره فعالیت داروخانه‌های هلال‌احمر نیز گفت: آن دسته از داروخانه‌هایی که مجوز فعالیت دارند، بسیار خوب است و از آن حمایت می‌کنیم. این داروخانه‌ها بسیار به نظام سلامت کمک می‌کنند. البته بعید می‌دانم که داروخانه غیرقانونی و بدون مجوز هم وجود داشته باشد.

وی ارسال داروهای بیماران خاص به درب منزل آنها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این موضوع نیز کاری انسان‌دوستانه است. خیلی وقت است که از سازمان غذا و دارو خواسته‌ایم تا در این زمینه اقدام کند. در این بحث پیک‌های موتوری و پست می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند چراکه مواردی را شاهد بوه‌ایم که رفت و آمد بیماران از شهرستان‌ها به مراکز استان‌ها جهت تامین دارو منجر به تصادف و معلولیت شده است. خوشحال می‌شویم که هلال‌احمر بتواند در این زمینه اقدام کند.

وزیر بهداشت درباره نحوه تعامل هلال‌احمر و وزارت بهداشت نیز گفت: بیش از 20 سال است که با دکتر ضیایی (رییس جمعیت هلال‌احمر) در زمینه کارهای دانشگاهی آشنا هستم، البته دکتر ضیایی مدتی نیز در سمت معاونت آموزشی وزارت بهداشت بودند و پس از آن در جمعیت هلال‌احمر در حال فعالیت هستند. افتخار می‌کنم که دوستان نظام سلامت همراه یکدیگر فعالیت دارند. امیدوارم این هم‌افزایی در همه ارکان کشور وجود داشته باشد و همه با هم کار کنند.

عدم پذیرش بیماران آمبولانس‌های هلال‌احمر از سوی بیمارستان‌ها تخلف است

هاشمی در پاسخ به سوالی درباره عدم پذیرش بیمارانی که از سوی آمبولانس‌های هلال‌احمر به بیمارستان‌ها منتقل می‌شوند، گفت: این کار خلاف است. بیمارستان‌ها باید این بیماران را نیز پذیرش کنند. اگر مورد خلافی وجود دارد حتما به ما گزارش کنید. از امدادگران هلال‌احمر ممنونیم، چراکه بخشی از زحمات ما را به دوش می‌کشند. باز هم تاکید می‌کنم اگر موردی در این زمینه وجود دارد گزارش کنید تا پیگیری کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره سرانجام هم‌افزایی اورژانس با هلال‌احمر گفت: این موضوع منتفی شده است.

به گزارش ایسنا، وزیر بهداشت همچنین در حاشیه این برنامه، به سه تن از پزشکان داوطلبان هلال‌احمر مدال مهربانی اهدا کرد.

در ادامه وحید رحمتی مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر نیز در مورد اقدامات داوطلبانه هلال‌احمر گفت: براساس اساسنامه، جمعیت هلال‌احمر دو وظیفه اصلی امداد و نجات و همچنین آموزش همگانی را عهده‌دار است. آنچه که جمعیت هلال‌احمر را متمایز می‌کند اقدامات داوطلبانه است که هر فردی با هر توانمندی انجام می‌دهد.

وی گفت: برنامه نشان مهربانی، تجلیل از داوطلبان، امدادگران پیشکسوت و پزشکان داوطلبی است که بیشترین خدمات داوطلبانه را در هلال‌احمر انجام داده‌اند.

مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر در پایان سخنانش گفت: جمعیت هلال‌احمر جهت جذب داوطلبان و استفاده از این ظرفیت عظیم اجتماعی برای ارائه خدمات به مردم آمادگی دارد.

انتهای پیام

کد N1163449

وبگردی