آفتاب

جاده بهار نارنج، میزبان گردشگران کرمان می‌شود

جاده بهار نارنج، میزبان گردشگران کرمان می‌شود

مسیر 300 کیلومتری جاده بهار نارنج که شهرستانهای جیرفت، عنبر آباد، کهنوج، منوجان و حاشیه آن را در بر می‌گیرد، در ایام نوروز منتظر گردشگران نوروزی است.

محمد جهانشاهی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)؛ منطقه کویر، اظهار کرد: در جلسه مشترک معاونت گردشگری با شهرداران 5 شهر جنوبی استان که به میزبانی نمایندگی میراث فرهنگی کهنوج برگزار شد، برنامه‌های نورزی این مناطق مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه جلسه مذکور با هدف مشارکت و هم افزایی نهادهای اجرایی برگزار شد، افزود: اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، اطلاع رسانی، بهسازی و زیبا سازی با هدف ارتقای کیفیت سفر مسافران نوروزی مد نظر اعضاء قرار گرفت. برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی و تولیدات بومی، ایجاد پایگاه‌های اطلاع رسانی و راهنمایی گردشگران، زیبا سازی معابر و محورهای پرتردد و تهیه اقلام تبلیغاتی مشترک، اصلی‌ترین برنامه‌هایی است که طی 15 روز میزبانی از گردشگران نوروزی به اجرا درخواهد آمد.

به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی کرمان، مسیر 300 کیلومتری جنوب استان که شهرستانهای جیرفت، عنبر آباد، کهنوج، منوجان و حاشیه آن در بر می‌گیرد با توجه به شرایط اقلیمی و منحصر بفردی که در ایام نوروز دارد یکی از بهترین مسیرهای نوروزی کشور محسوب می‌شود. خوشبختانه با توجه به توسعه زیرساختها به خصوص دو باند شدن مسیر، افزایش خدمات پذیرایی و رفاهی و نیز اقامتی می‌تواند گردشگران بیشتری را نسبت به گذشته در مسیر قطب بزرگ ساحلی جنوب کشور، میزبانی کند.

جهانشاهی، راهنمایی گردشگران را به سمت جاده بهار نارنج را یکی از اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی در نوروز 95 دانست و بیان کرد: این مهم علاوه بر تعریف محور جدیدی در گردشگری استان، باعث پوشش بخش زیادی از جاذبه‌های ارزشمند تاریخی، طبیعی و فرهنگی استان به ویژه آثار میراث جهانی از جمله باغ شاهزاده ماهان و ارگ بم خواهد بود.

انتهای پیام

کد N1163117

وبگردی