آفتاب
قائم مقام نعمت‌زاده مطرح کرد:

اختلال در تولید و توزیع کالا با برخی تصمیمات خلق‌الساعه

اختلال در تولید و توزیع کالا با برخی تصمیمات خلق‌الساعه

قائم مقام وزیر صنعت با بیان اینکه برخی تصمیمات خلق‌الساعه سبب اختلال در تولید و توزیع کالا در کشور می‌شود، گفت: بخشی از نوسانات قیمتی ناشی از همین اختلالات و تصمیمات خلق‌الساعه در بازار است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی خسروتاج امروز در مراسم روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کننده در تهران گفت: باید حقوق مصرف‌کنندگان در چند سطح قیمت، کیفیت و خدمات مورد انتظار آنها پیگیری شده و دقت لازم صورت گیرد که در قبل، حین و بعد از خرید خدمات لازم و اطلاع‌رسانی به موقع به مصرف‌کنندگان صورت گیرد.

وی افزود: هم دولت و هم تشکل‌ها باید به این موضوع اهمیت ویژه‌ای دهند تا مصرف‌کننده هم قدرت انتخاب داشته باشد و این در شرایطی است که در سال‌های اخیر تصمیمات خلق‌الساعه سبب شده است تا تبعات آن را تولیدکننده و مصرف‌کننده بپردازند، چراکه این مصوبات در کار تولید و توزیع اختلال ایجاد می کند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بخشی از نوسانات قیمت ناشی از اختلالی است که نظام تصمیم‌سازی ایجاد می‌کند که بر این اساس، باید فضای تجاری کشور از نظم خاصی برخوردار باشد تا وقتی یک شک به بازار وارد می شود، همه چیز بهم نریزد.

خسروتاج تصریح کرد: باید در جهت برخورد با انحصار حرکت کرد و البته دولت هم مایل است وظایف خود را به دلیل تخصصی بودن به تشکل‌ها واگذار کند.

 

کد N1163076

وبگردی