آفتاب

افتتاح یه نمایشگاه با حضور شجریان، علی دایی و ...

افتتاح یه نمایشگاه با حضور شجریان، علی دایی و ...

نمایشگاه نقاشی‌های دنا فرخ‌آذری با حضور چهره‌هایی مانند همایون شجریان، تهمینه میلانی، علی دایی و علیرضا سمیع‌آذر افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، 19 نقاشی و طراحی این هنرمند در فضاهای فیگوراتیو و انتزاعی، رازهایی از زندگی انسان معاصر را بازتاب می‌دهند که در فضایی ابهام‌آلود و تأویل‌پذیر مخاطب را به اندیشیدن وامی‌دارند.

علی دایی - سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال - آثار فرخ‌آذری را جالب توجه و تفکربرانگیز دانست و گفت: هر وقت فرصت کنم، در رویدادهای هنری حاضر می‌شوم و از فکرهای نو نقاشان جوانی مانند خانم فرخ‌آذری خوشحالم.

فرخ‌آذری که نقاشی را به‌صورت آکادمیک تا مقطع فوق لیسانس آموزش دیده است، اظهار کرد: کنش نقاشانه برایم اولویت دارد، اما اگر بخواهید در یک کلام، تم آثارم را بیان کنم نقاشی‌ها به روزمرگی، تکرار و سیری‌ناپذیری انسان‌ها برای دست‌یابی به مادیات اشاره نقاشانه دارد، اما در نقطه مقابل، در آثار طراحی تلاش کرده‌ام زایش، دگرگونی و تولد موجود جدید را به‌نمایش بگذارم.

او افزود: هویت کاراکترهای آثارم نامشخص است. در واقع تلاش کردم تعلیقی میان انسان و حیوان بودن را در موجودی تلفیقی ارائه دهم.

این هنرمند درباره استفاده از نمادهای معماری در آثارش، گفت: معماری را بیشتر به‌عنوان نشانه‌ای از زندگی شهری در آثارم آوردم. در برخی از این آثار معماری نقبی به گذشته می‌زند و در جایی دیگر دورنمایی است از مادیات و وابستگی که آدم‌ها به زندگی شهری دارند.

سیف‌الله پویاراد، پویا آریان‌پور، محمد نیک‌بین و بهزاد خداویسی از دیگر مهمانان مراسم افتتاحیه بودند.

این نمایشگاه تا 19 اسفندماه در گالری «شیرین» واقع در خیابان کریم‌خان‌زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، شماره 5 پذیرای علاقه‌مندان به هنر است.

انتهای پیام

کد N1162204

وبگردی