آفتاب
همراه با آخرین روز فیلمبرداری یک فیلم

پایان «رگ خواب» در خانه ای قدیمی رقم خورد/ فضایی دور از هیاهو

پایان «رگ خواب» در خانه ای قدیمی رقم خورد/ فضایی دور از هیاهو

فیلم سینمایی «رگ خواب» به کارگردانی حمید نعمت الله آخرین سکانس های خود را در یک خانه قدیمی ضبط کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، خانه حیاط دار قدیمی در شرق تهران آخرین محل فیلمبرداری فیلم سینمایی «رگ خواب» است. گروه پشت صحنه در داخل این خانه که نحوه چیدمان و وسایل تزئینی اش نشان می دهد طراح صحنه تلاشش را کرده است تا خاطرات خانوادگی زیادی را در دل این خانه جای دهد در تدارک آماده سازی صحنه برای آغاز تمرین هستند.

قاب عکس ها، چرخ خیاطی قدیمی، مجسمه های تزئینی روی طاقچه کنار آیینه و شمعدان قدیمی حال و هوایی عجیب دارد. این خانه دو در به خیابان دارد و به نظر می رسد معماری آن به دهه ۵۰ تعلق داشته باشد.

بازیگران در اتاق گریم حاضر می شوند و عوامل پشت صحنه در رفت و آمد هستند تا صحنه را آماده کنند. حمید نعمت الله کارگردان و تهیه کننده «رگ خواب» از این فرصت استفاده می کند و با خبرنگارانی که برای پوشش گزارش پشت صحنه آمده اند به گفتگو می نشیند. در این فاصله مبل ها جا به جا می شود و فضا رنگ و شکل دیگری به خود می گیرد.

در کمتر از یک ساعت بخشی از چیدمان و دکورهای روی طاقچه و دیوار با سیاهه های مقوایی پوشیده شده و الهام کردا، لیلا حاتمی، لیلی فرهادپور و خسرو بامداد بعد از گریم برای تمرین آماده می شوند.

نعمت الله پشت دوربین می رود و برای بازیگران توضیح می دهد که هر کدام در چه موقعیتی باید قرار بگیرند. خسرو بامداد که نقش پدر بیمار مینا با بازی لیلا حاتمی را بازی می کند در اتاقی روی تخت خوابیده است. آنطور که از دیالوگ ها برمی آید به خاطر مشکل کلیه دیالیز می شود و از این بابت هر بار که از بیمارستان می آید درد و ناراحتی زیادی را تحمل می کند.

در سکانسی که در حال فیلمبرداری است مینا می خواهد پدر را ملاقات کند اما لیلی فرهادپور ایفاگر نقش همسرِ پدر این اجازه را به او نمی دهد و این دو باهم در حضور الهام کردا که نقش دوست مینا را بازی می کند با یکدیگر بحث می کنند. دوست مینا شنونده حرف های همسر پدر می شود ولی ناآرامی دختر نگران بیشتر از آن است که با توجیه هایی که می شنود، آرام شود.

کوروش تهامی دیگر بازیگر این فیلم سینمایی است که بازی اش به پایان رسیده و حمیدرضا آذرنگ هم چند ساعتی به عنوان بازیگر افتخاری در این پروژه حضور پیدا کرده است. یکی از گریم های قابل توجه این فیلم مربوط به تهامی است که البته فقط چهره اش را در عکس ها دیده ایم و امکان ملاقات او در پشت صحنه فراهم نشد.

این فیلم سینمایی ۶۰ جلسه فیلمبرداری داشته است و آنچه از مشاهدات برداشت می شود این است که گروه سینمایی کم بازیگر «رگ خواب» در فضایی کاملا آرام و به دور از هیاهو این فیلم را به تهیه کنندگی حمید نعمت الله به سرانجام رسانده اند.

«رگ خواب» یک فیلم اجتماعی است و داستان زنی را روایت می کند که به واسطه روابطی که برقرار می کند دچار اضمحلال می شود. نگارش فیلمنامه «رگ خواب» به عهده معصومه بیات است و این اثر همزمان مرحله تدوین را پشت سر می گذارد. لیلا موسوی، حسین عرفانیان و بامداد نعمت‌الله دیگر نقش آفرینان این فیلم سینمایی هستند.

کد N1161821

وبگردی