آفتاب
«جشن سرنوشت»

جنتی: افرادی که وارد مجلس می‌شوند نباید ثروت‌های کلان داشته باشند

جنتی: افرادی که وارد مجلس می‌شوند نباید ثروت‌های کلان داشته باشند

دبیر شورای نگهبان گفت: اگر افرادی که وارد مجلس می شوند دارای ثروت‌های کلان باشند امیدی نیست که فکری به حال افراد مستضعف کنند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) مستقر در شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی پس از انداختن رای خود در صندوق سیار شماره 1588 در شورای نگهبان با حضوردر جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که به چه علت در ساعت اولیه اخذ رای آرا خود را به صندوق انداختید گفت: دستور اسلام است که کار خیر را هرچه زودتر انجام دهیم. برای اینکه اگر هر آن این تاخیر رخ دهد ممکن است اتفاقی بیفتد.

وی ادامه داد: این یک وظیفه اسلامی است و بنده نیز به شما سفارش می کنم هر کار خیری را می خواهید انجام دهید، آن را عقب نیاندازید.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: دادن رای یک وظیفه شرعی است و از وظایف واجب است و بنده در اولین فرصت که صندوق سیار وارد شورای نگهبان شد در پای صندوق حاضر شدم و رای خود را در صندوق انداختم.

جنتی در پاسخ به سئوال دیگری درباره تمکین کاندیداها به نتایج انتخابات تصریح کرد: اولین توصیه بنده به کسانی که در انتخابات موفق شدند این است که خودشان قانون را قبول داشته باشند و به آن عمل کنند.

وی افزود: به بنده گزارش‌های زیادی دادند که برخی کاندیداها در خیابان‌ها به صورت غیرمجاز فعالیت تبلیغاتی دارند، اگر بنا باشد از اول کار که هنوز رای نیاورده‌اند قانون را زیر پا بگذارند در مجلس می‌خواهند چه کار کنند؟

دبیر شورای نگهبان گفت: کاندیداها اگر خواستند به مجلس بروند اولویت ها را در نظر بگیرند. اولویت های ما در درجه اول مسائل انقلابی،‌ فرهنگی و سپس مسائل اقتصادی است. باید این‌ها درد مردم را بشناسند و خودشان نیز دردمند باشند؛ در واقع کسی که درد ندارد نمی‌تواند به حال دردمند برسد.

وی با بیان اینکه اگر کسی ثروتمند باشد نمی‌تواند درد فقیر را بفهمد تصریح کرد: از حالا می گویم اگر کسانی که به مجلس بروند دارای ثروت‌های کلان باشند هیچ امیدی به اینکه آن‌ها فکری به حال بیچاره‌ها و افراد مستضعف بکنند نداریم.

جنتی درباره شاخصه‌های کاندیداها گفت: ضد انقلاب نباشد، انقلابی باشد، ضد استکباری باشد، حتما در مقابل مستکبرین و به خصوص آمریکا مواضع مقام معظم رهبری را داشته باشد و در مجموع تمام مواضع مقام معظم رهبری را قبول داشته باشد، همچنین در مبارزه با دشمنان در حمایت از مستضعفین باشد و مساله ضد اشرافی را نیز رعایت کند.

دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: افرادی که ساده نیستند و افرادی که خودشان تجملاتی هستند نمی‌توانند به فکر بیچارگان باشند. حتما باید افراد ضد اشرافی باشند تا بتوانند خدمت کنند، البته که مردم ما انتظار دارند این افراد همانند خودشان باشند.

جنتی با بیان اینکه مردم ما ولایت فقیه را قبول دارند خاطرنشان کرد: کاندیداها نیز باید ولایت فقیه را نه با زبان، بلکه با همه وجودشان قبول داشته باشند؛ درواقع باید همه مواضع مقام معظم رهبری را قبول داشته باشند؛ لذا توصیه من به آن‌ها این است که بتوانند مواضع رهبری را به صورت یک تابلو در مقابل چشم‌شان داشته باشند و در همه موارد از آن استفاده کنند.

وی در پایان گفت: ما گفتیم رای گیری و انتخابات تیراندازی و تیر سه شعبه است که شعبه‌های آن انگلیس،‌ آمریکا و رژیم صهیونیستی است؛ درواقع این انتخابات گفتن نه به این‌هاست.

انتهای پیام

کد N1160390

وبگردی