آفتاب
رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان:

حضور در انتخابات سهم و حق ما در عرصه مدیریتی کشور است

حضور در انتخابات سهم و حق ما در عرصه مدیریتی کشور است

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان بابیان این‌که در عرصه‌هایی مانند انتخابات افرادی که به‌عنوان نماینده انتخاب می‌شوند درواقع وکلا، ایده‌ها و افکار ما هستند که می‌توانند به‌جای ما تصمیم بگیرند و حرف ما را انتقال دهند، گفت: حضور در انتخابات یک نوع ورود و سهم ما در مدیریت کشور است که باید این حق و سهم خود را به‌درستی ادا کنیم.

قدرت‌الله شاکری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، با تصریح بر این‌که انتخابات این حق و اجازه را به عامه مردم می‌دهد که بتوانند در عرصه مدیریت کشور نقش ایفا کنند، اظهار کرد: گاهی وقت‌ها ممکن است مردم عادی این گلایه را مطرح کنند که در بخش‌های کلان کشور چه نقشی دارند و جایگاه آن‌ها در عرصه مدیریتی مملکت کجاست.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه‌هایی مانند انتخابات که نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری، ریاست‌جمهوری و... انتخاب می‌شوند، این نماینده‌ها درواقع وکلا، ایده‌ها و افکار ما هستند که می‌توانند به‌جای ما تصمیم بگیرند و حرف ما را انتقال دهند؛ بنابراین حضور در انتخابات و دادن رأی یک نوع ورود به عرصه مدیریت کشور است که نباید آن را از دست بدهیم و باید این حق و سهم را به‌خوبی ادا کنیم.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان انتخابات را یک سنگر، امنیت و صیانت از کشور و آرمان‌های انقلاب توصیف کرد و گفت: بسیاری‌ تلاش می‌کنند عرصه انتخابات به‌خصوص در کشورهایی مانند ایران که مبتنی بر یک انقلاب مردمی تأسیس و بر پایه یک دموکراسی مردمی اداره می‌شود را تضعیف و ورود مردم را در انتخابات کم‌رنگ کنند.

شاکری‌نژاد افزود: هر چه حضور مردم در انتخابات بیشتر و درصد مشارکت بالاتر باشد نشان می‌دهد که ماهیت مردمی انقلاب ما حفظ شده است و به افرادی که ماهیت انقلاب را خواه در داخل و خارج از کشور زیر سؤال می‌برند نیز ثابت می‌شود که این‌گونه نیست و ماهیت مردمی و انقلابی بودن نظام حفظ ‌شده است.

وی بابیان این‌که شرکت در انتخابات ازنظر دینی نیز یک واجب کفایی و فریضه عبادی است، تصریح کرد: عرصه انتخابات نیز مانند دیگر اعمال عبادی همچون نماز، روزه، خمس و ... یک فریضه و عبادت محسوب می‌شود بنابراین باید تلاش کنیم که خواه برای خود و به‌عنوان یک فرد که نقشی را در صحنه مدیریت کشور ایفا می‌کند و خواه برای اثبات ماهیت انقلابی خود و چه از منظر وجوب دینی، حتماً در انتخابات شرکت کنیم.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان با ذکر این‌ نکته که شاید تنها حضور در انتخابات و رفتن به‌پای صندوق‌های رأی نیز کفایت نمی‌کند، اظهار کرد: وقتی می‌توانیم در عرصه مدیریت نقش داشته باشیم و افرادی را به‌عنوان نماینده دیدگاه‌ها و افکار خود برای حضور در رده‌های بالای کشور انتخاب کنیم، به نظر می‌رسد باید ذکاوت به خرج دهیم و با طرح سؤال، مطالعه زندگی‌نامه، برنامه‌ها و عملکرد مدیریتی کاندیداها با هوشیاری به‌پای صندوق‌های رأی برویم و فردی را انتخاب کنیم که به‌واقع نماینده افکار، ایده‌ها و باورهای ما باشد.

شاکری‌نژاد افزود: ان‌شاءلله که مردم ما نیز این‌چنین رفتار خواهند کرد و انتظاری که از مردم فهیم خوزستان و ایران می‌رود نیز این است که با مطالعه، دید باز و کیاست به‌پای صندوق‌های رأی بروند و افرادی را انتخاب کنند که در سال‌های آتی بتوانند تصمیمات درستی را اتخاذ کنند و کشورمان نیز به‌خوبی راه پیشرفت و توسعه خود را بپیماید.

انتهای پیام

کد N1159580

وبگردی