آفتاب

وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا خواستار توسعه روابط با ایران شد

وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا خواستار توسعه روابط با ایران شد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با وزیر جدید تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا ملاقات و در خصوص توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران با این اتحادیه گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت کشورمان در مسکو درباره این دیدار که روز گذشته چهارشنبه انجام شد علام کرد: در این دیدار ورونیکا نیکیشینا با تاکید بر نقش منطقه‌ای ایران خواستار توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی و تسریع در روند انعقاد موافقتنامه تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا شد.

مهدی سنایی نیز با اشاره به گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران با روسیه، همکاری با دیگر اعضای اتحادیه اوراسیا را از اولویت‌های ایران دانست و آمادگی کشورمان جهت توسعه روابط با اعضای اتحادیه و امضای موافقتنامه تجارت آزاد با اتحادیه اوراسیا را اعلام کرد .

در این ملاقات طرفین توافق کردند همزمان با کار مشترک تحقیقاتی برای موافقتنامه تجارت آزاد، فرآیند مذاکرات تهیه موافقتنامه موقت تجارت آزاد در دستور کار قرار گیرد و سپس موافقنامه اصلی به امضاء برسد.

مذاکرات کارشناسی مربوط به موافقتنامه تجارت آزاد با سفر اسلپنیوف وزیر تجارت سابق اتحادیه اقتصادی اوراسیا به تهران در دی ماه 94 رسما آغاز و با تشکیل کارگروه مشترک تحقیقاتی این روند پیگیری شد.

انتهای پیام

کد N1159539

وبگردی