آفتاب

تحریم‌ها مانع استفاده از صنایع نظامی روسی نیست

تحریم‌ها مانع استفاده از صنایع نظامی روسی نیست

مسئول خرید پنتاگون می‌گوید، تحریم‌های آمریکا علیه روسیه مانع استفاده واشنگتن از موتورهای RD-180 روسی برای موشک‌های اطلس 5 آمریکایی نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، فرانک کندال، معاون وزیر دفاع آمریکا در این باره گفت، وزارت دفاع مساله استفاده از این موتورها را با وزارت خزانه داری مطرح کرده است.

به گفته کندال بررسی این موضوع هنوز ادامه دارد اما به نظر نمی‌رسد که این بخش از صنعت روسیه شامل تحریم‌های آمریکا علیه مسکو شود.

پیش از این سناتور مک کین، رئیس کمیته سرویس‌های مسلح آمریکا از پنتاگون خواسته بود تا قانونی بودن معاملات با شرکت روسی ارائه دهنده این موتورها را بررسی و گزارشی در این باره ارائه کند.

این در حالی است که قانونگذاران آمریکایی پس از الحاق کریمه به روسیه در سال 2014 استفاده از موتورهای روسی در صنایع نظامی آمریکا در آینده را ممنوع کردند. اما کنگره سال گذشته این ممنوعیت را کاهش داد.

مک کین در این میان اما همواره هشدار می‌دهد، امکان توقف و افزایش این ممنوعیت همواره وجود دارد چرا که دولت آمریکا نباید هیچ کاری برای ثروتمندتر شدن ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهوری روسیه بکند.

کندال نیز در ادامه اظهاراتش مجددا تاکید کرد، وزارت دفاع آرزو دارد تا وابستگی آن به تولیدات روسی در زودترین زمان ممکن پایان یابد.

انتهای پیام

کد N1158879

وبگردی