آفتاب

انتخابات از معروفات دین

انتخابات از معروفات دین

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، گفت: انتخابات از معروفات دین به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه چهارمحال و بختیاری - حجت الاسلام و المسلمین «محمدعلی نکونام» پنجم اسفندماه در همایش امربه معروف و نهی از منکر که در شهرکرد برگزار شد با تسلیت دهه فاطمیه اظهار کرد: مقام معظم رهبری مدظله العالی از روز 22 بهمن و انتخابات به‌عنوان دو عید بزرگ یاد کردند که با نهادینه کردن راه و روش اهل بیت(علیه السلام) باید این دو عید را به معنای واقعی کلمه به عید تبدیل کنیم تا رضایت پروردگار نیز در پی آن باشد.

وی با بیان این‌که اگر رستگاری نباشد هلاکت بوجود می‌آید، تصریح کرد: اسلام ناب با کنار هم بودن قرآن و عترت بوجود می‌آید و اگر ذلت جهان اسلام را بخواهیم رمزگشایی کنیم فاصله گرفتن از عترت و جدا کردن از قرآن را مشاهده می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان با تأکید بر این‌که با جدا شدن قرآن و عترت راه گم می‌شود، افزود: در دنیای امروز اسلام‌های متفاوتی وجود دارد، اما نمی‌توان هیچ‌کدام را بجز اسلام محمدی ناب دانست، چون در این اسلام‌ها قرآن و عترت در منار یک‌دیگر قرار نگرفته‌اند.

رئیس ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان خاطرنشان کرد: معروف‌ها باید با تلاش بیش از پیش در جامعه گسترش داده شود و در مقابل نهی‌ها ایستادگی کرد، چون این راه پاسداری از اسلام ناب است.

نکونام با بیان این‌که در آستانه آزمون بزرگ انتخابات قرار داریم که این انتخابات یکی از معروفات است، گفت: نظام اسلامی، ولایت فقیه، قانون اساسی نشأت گرفته از اسلام ناب است و محتوای اسلامی از مهم‌ترین معروفات جامعه است که باید به آن توجه کرد.

وی به استحاله نظام اشاره کرد و گفت: زمانی که خدمت به محرومان از جامعه رخت بندد و اشراف‌گرایی و ثروت‌اندوزی در جامعه افزایش یابد و این امر موجب حساسیت در جامعه و مسئولان نشود می‌گویم استحاله صورت گرفته است.

وی در ادامه گفت: نباید به دشمنان دل بست، چون دلبستگی اصلی خداست و خداوند است که می‌تواند نصرت را به یک جامعه عطا کند.

نکونام خاطرنشان کرد: کسانی که روحیه مقاومت را در جامعه از میان می‌برند همان فتنه‌گران هستند که در تلاش هستند جامعه را در برابر دشمن سست کنند.

انتهای پیام

کد N1158787

وبگردی