آفتاب

بهره‌برداری از اورژانس ویژه اطفال در زاهدان

بهره‌برداری از اورژانس ویژه اطفال در زاهدان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بخش اورژانس اطفال در بیمارستان علی‌اصغر(ع) زاهدان به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان، دکتر «علی خواجه»، با تأکید بر حضور مستمر متخصص اطفال در این بخش اظهار کرد: 5 متخصص اطفال، 3 پزشک عمومی و 3 پرستار برای رسیدگی اورژانسی به کودکان در شیفت‌های مختلف در این بیمارستان حضور دارند.

وی گفت: در بیمارستان علی‌اصغر(ع) زاهدان 6 تخت در بخش اورژانس اطفال و 25 تخت بستری اطفال تجهیز شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: مواردی مانند مسمومیت‌ها، شکستگی استخوان، استفراغ و اسهال شدید، صرع و تشنج در نوزادان، زمین خوردن کودک در مواردی که به سر ضربه خورده باشد، درد قفسه سینه، خونریزی از لثه، بینی و یا ایجاد قرمزی یا کبودی روی بدن، بروز زردی در نوزادان، کاهش حجم ادرار، تنگی‌نفس شدید، سیاه شدن طفل هنگام شیرخوردن، استفراغ مکرر، غش کردن، از جمله مواردی است که باید بلافاصله به اورژانس مراجعه شود.

خواجه افزود: در برخی شرایط اورژانسی هم‌چنین ابتلاء کودک به برخی بیماری‌های نیازمند اعمال جراحی، حضور جراح اطفال در بیمارستان ضروری است که متأسفانه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از وجود چنین متخصصی بی‌بهره بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم با اشاره به وقوع حدود 70 هزار تولد در سال در استان و ازدواج‌های فامیلی و بروز ناهنجاری‌های جسمی در نوزادان و اطفال بر اثر آن، وجود جراح اطفال در بیمارستان‌های زاهدان را یک ضرورت دانست.

وی گفت: متأسفانه به‌علت شمار اندک فارغ‌التحصیلان جراحی اطفال در کشور، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکنون از داشتن جراح اطفال بی‌بهره بوده است اما با پیگیری‌های فراوان معاون آموزشی دانشگاه و رایزنی‌های متعدد رئیس دانشگاه با وزارت بهداشت هم‌چنین با همکاری انجمن جراحان کودکان ایران موفق شدیم تا هر هفته یک جراح اطفال در بیمارستان علی‌ابن‌ابیطالب(ع) زاهدان مستقر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای اسفندماه امسال نیز نخستین جراح اطفال دکتر «سیدجواد نصیری» جراح مشهور و با تجربه کودکان از دانشگاه علوم پزشکی ایران در بیمارستان علی‌ابن‌ابیطالب(ع) زاهدان مستقر شده است.

انتهای پیام

کد N1158143

وبگردی