آفتاب
با حضور وزیر کشور؛

510 واحد مسکونی در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی افتتاح شد

510 واحد مسکونی در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی افتتاح شد

510 واحد مسکونی پروژه مسکن ثامن فاز یک در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، 510 واحد مسکونی از پروژه‌های مسکن ثامن فاز یک در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی با حضور وزیر کشور افتتاح شد.

سیدصولت مرتضوی، شهردار مشهد در این مراسم با اشاره به پیشرفت 60 درصدی طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی، عنوان کرد: برای تکمیل این پروژه عظیم و ملی حدود 10 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی ادامه داد: این اعتبار باید در سه بخش آزادسازی، ساخت زیرساخت‌ها و اجرای پروژه‌های اقتصادی صرف شود که پیش‌بینی شده اگر 1000 تا 1500 میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع داخلی با باز پرداخت 3ساله به شهرداری تعلق گیرد، از عهده اتمام کار بر خواهد آمد.

حمید ضمیری، شهردار منطقه ثامن نیز با ارائه گزارشی از روند احداث پروژه‌های مسکن ثامن، اظهار کرد: طرح مسکن ثامن حدود چند سالی است که با هدف تسهیل امر زیارت برای زائران در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی به صورت مشارکتی به اجرا در آمده است.

وی با بیان اینکه عملیات 1700 واحد مسکونی و تجاری در این طرح آغاز شده است، گفت: در اوایل سال جاری حدود 300 واحد به صورت رسمی و امروز نیز 510 واحد مسکونی و تجاری به بهره‌برداری رسیده و آماده تحویل شده است.

ضمیری با اشاره به اینکه حدود 110 میلیارد تومان اعتبار صرف ساخت این 510 واحد شده است، افزود: طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی یک طرح ملی است که پروژه‌های بسیاری در آن از جمله پروژه مسکن ثامن در حال اجراست که سرعت بخشی به اجرای آن نیازمند تمهیدات مسئولان دولتی است.

انتهای پیام

کد N1157343

وبگردی