آفتاب
/همایش ائتلاف اصولگرایان/

حداد عادل: در اثر تفرقه در گذشته تجارب تلخی پیدا کردیم

حداد عادل: در اثر تفرقه در گذشته تجارب تلخی پیدا کردیم

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان گفت: انتخابات از گذرگاه‌های حساس ملت است و ما باید تلاش کنیم مجلس مدافع ملی باشد و نباید اجازه دهیم دشمن در این کشور نفوذ کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامعلی حداد عادل عصر روز سه‌شنبه در همایش ائتلاف اصولگرایان با بیان این‌که «انتخابات یکی از گذرگاه‌های حساس برای ملت است» اظهار کرد: انتخابات فرصتی است برای اعمال حاکمیت ملی، تجلی اراده، همبستگی ملی و نشان دادن استقلال و آزادی.

وی افزود: ما قبل از انقلاب انتخابات نداشتیم البته نمایش انتخابات بود اما حقیقتی در کار نبود. مردم باور نداشتند، شرکت نمی‎کردند و رای نمی‎دادند اما امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی الگوی مردم‎سالاری دینی در جهان است.

وی با بیان این‌که «ما می‌خواهیم مجلس به دولت کمک کند تا جلوی نفوذ گرفته شود» گفت: ما نگران تکرار حوادث تلخی هستیم که در 18 سال گذشته در کشور داشتیم.

به گزارش ایسنا، حداد عادل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته ای و به نتیجه رسیدن برجام گفت: دشمنان سر میز مذاکره نشستند اما ما از حقوق قانونی خود دفاع کردیم و برجام امضا شد. از تیم مذاکره کننده هم تشکر می کنیم اما ما به طرف مقابل اعتماد نداریم، ما به آمریکایی‎ها اعتماد نداریم.

وی افزود: دشمن از همه وسایل ممکن می‎خواهد برای نفوذ در انقلاب و کشور استفاده کند؛ در این شک نکنید. از جمله اینکه می‌خواهند از برجام و پسابرجام استفاده کند. بنده اطمینان می‎دهم اگر می‎بینید دو سه هفته‎ای خبری از آمریکایی‎ها نیست مطمئن باشید بعد از انتخابات دوباره ملاحظات را کنار گذاشته و باز فشارها و تهدیدها شروع می‎شود.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان با اشاره به اینکه سه روز دیگر تا زمان برگزاری انتخابات باقی مانده است گفت: این انتخابات یک امتحان بزرگ برای ملت ایران است. ملتی که بصیرت خود را در همه امتحان‎ها نشان داده است. ما اطمینان داریم که ملت از این امتحان نیز سربلند بیرون خواهد آمد.

وی ادامه داد: در انتخابات مجلس دهم و مجلس خبرگان انتخابات امتحانی برای احزاب و جریان‎ها و جمعیت های سیاسی است. همچنین برای مردم یک امتحان است. بنده می‎خواهم اعلام کنم که خوشبختانه احزاب، جریان‎ها و تشکل های اصولگرا تا اینجای کار از این امتحان موفق بیرون آمده‎اند.

حداد عادل یادآور شد: گرچه می‎دانیم در اثر حوادث سال‎های گذشته میان جریان‎های مختلف اصولگرایی اختلاف سلیقه به وجود آمده است و می دانید که ما در اثر تفرقه در بعضی از مراحل گذشته تجربه تلخی پیدا کردیم اما اصولگرایان در ماه‎های اخیر با جمع بندی تجربه گذشته با عبرت گذشتن از گذشته و بررسی فراز و فرودها توانستند به وحدت برسند.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان اظهار کرد: بنابراین شورای 22 نفره به ریاست آیت الله موحدی کرمانی تشکیل شد و سلیقه‎های مختلف اصولگرایی گردهم آمدند و با سازوکارهای مورد قبول همگان از میان 190 نفر داوطلب اصولگرا این فهرست 30 نفره انتخاب شد.

نماینده مردم تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امیدواریم در ماه‎های اخیر که دولت پس از دو سال و نیم می‎خواهد در دوران پسابرجام با رفع تحریم‎ها گشایشی در اقتصاد ایجاد کند ما هم مصمم بار دیگر در مجلس شورای اسلامی کاری کنیم که چرخ اقتصادی کشور در دوران پسابرجام به نحوی بچرخد که اقتصاد ما از وابستگی نجات پیدا کند.

وی با بیان اینکه امروز شرایط مناسبی را برای اقتصاد مقاومتی نمی‎بینیم اظهار کرد: امنیت یکی از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران است و ما هم شعار خود را امنیت و پیشرفت فکری، اعتقادی، اقتصادی و در همه جهات قرار داده ایم.

انتهای پیام

کد N1157318

وبگردی