آفتاب

سکونت 42 درصد از جمعیت کرمان در روستاها

سکونت 42 درصد از جمعیت کرمان در روستاها

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: بیش از 42 درصد از جمعیت استان کرمان در روستاها ساکن است و خدمات رسانی به روستاها حق مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، "علی‌اکبر سلطانی‌نژاد" صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آنچه که بنیاد مسکن در حوزه شهری و روستایی خدمات می‌دهد، مرکز ثقل فکر و خدمات مهندسی است.

وی افزود: خدمات بنیاد مسکن در دورترین نقاط استان ارائه می‌شود و این مجموعه از نخستین نهادهای عمرانی و مهندسی بعد از انقلاب است که ابتکار عمیق بنیان‌گذار انقلاب اسلامی بوده که تداوم یافته و هر روز خدمات متنوع و گسترده‌تری دارد.

سلطانی‌نژاد با اشاره به جایگاه مهندسی و اهمیت این دانش تصریح کرد: وضعیت ساخت و ساز از نظر کمی و کیفی در استان کرمان خوب است و کشورمان در مقاوم سازی در تمام سکونتگاه‌های شهری و روستایی کشور وضعیت خوبی دارد، که البته به دلیل کسری اعتبارات و وضعیت اقتصادی هنوز جای کار زیادی دارد.

وی بیان کرد: بنیاد مسکن در حوزه تولید مسکن در شهرها و روستاها، مقاوم سازی و بهسازی مسکن روستایی و شهرهای کوچک مستقیم خدمت می‌کند و این نهاد در تمام سیاست‌های نظام در حوزه مسکن، محور بوده و محوریت اصلی با مهندسان است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: آنچه که به عنوان یک ضرورت در حکومت پیگیری و برنامه‌ریزی می‌شود، بحث مسکن است و بنیاد مسکن وظیفه خود را در روستاهای بالای 20 خانوار در زمینه طرح‌های هادی روستایی انجام داده است.

وی افزود: اجرای طرح‌های هادی و ساماندهی فضای روستا و سکونتگاه‌ های روستایی از اهمیت زیادی برخوردار است و تقریبا در عمده روستاهای ما کار عمرانی انجام شده که محصول دانش مهندسی است و به بهبود رفاه و بهداشت مردم کمک کرده و رضایتمندی آنها را به دنبال دارد.

سلطانی نژاد تصریح کرد: بیش از 42 درصد از جمعیت استان کرمان در روستاها ساکن است و خدمات رسانی به روستاها حق مردم است.

وی افزود: 5200 روستا در استان کرمان داریم و با توجه به کسری اعتبار باید با کمک و مشارکت مردم، دهیاری‌ها، فرمانداری و دفتر امور روستایی استانداری کار را دنبال کردیم و تعامل داریم.

مدیرکل بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: به هیچ عنوان بخشی نگاه نکرده و دنبال تجمیع نظر و همکاری بین دستگاه‌ها هستیم که محصول واحدی برای روستاها خلق کنیم و مصداق آن قیر رایگان است.

وی افزود: بنیاد مسکن در قانون برنامه و بودجه امسال متولی بخشی از قیر رایگان شد و این کار در حال انجام است و امسال برای حدود 250 روستا برنامه ریزی شده که بحث قیر و آسفالت روستاها را پیش ببریم و استان کرمان در این زمینه تعامل خوبی دارد.

سلطانی‌نژاد تصریح کرد: پیش‌بینی شده حدود 22 میلیارد تومان قیر برای آسفالت در استان جذب و برای جذب همین میزان ظرفیت از کشور هدف‌گذاری کرده‌ایم و احتمالا تعداد روستاهای در برنامه دو برابر خواهد شد.

وی بیان کرد: هم‌چنین در سال جاری برای ساخت 900 واحد مسکن برای مددجویان سازمان بهزیستی همکاری مشترک داریم و با کمک بنیاد مستضعفان برای خانوارهای دارای دو معلول به بالا در حال اقدام هستیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با بیان این‌که 151 خانوار از این تعداد شناسایی شده دارای دو معلول و بالاتر بودند، افزود: 749 نفر سایر مددجویان بودند و در جاهایی که زمین داشتیم، رایگان یا ارزان قیمت به این خانوارها زمین داده و تسهیلات با نرخ چهار درصد در روستاها و شهرهای زیر25 هزار نفر داده شده است.

وی ادامه داد: هم‌چنین از منابع حساب 100 حضرت امام مبلغی بلاعوض و مبلغی توسط بهزیستی و بنیاد مستضعفان نیز مبالغی بلاعوض به این خانواده‌ها اعطا شد.

سلطانی‌نژاد با اشاره به این‌که اتمام واحدهای مسکن نیمه کاره در دستور بنیاد مسکن قرار دارد، افزود: افراد تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی در اولویت این کار قرار دارند.

*عکس تزیینی است.

انتهای پیام

کد N1157245

وبگردی