آفتاب
رییس کل دادگستری استان قزوین:

شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی شبانه‌روز پرونده‌ها را رسیدگی می کنند

شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی شبانه‌روز پرونده‌ها را رسیدگی می کنند

رییس کل دادگستری استان قزوین: شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی شبانه‌روز پرونده‌های جرایم انتخاباتی را رسیدگی می‌کنند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جمال انصاری گفت: شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در همه حوزه‌های قضایی استان تشکیل شده و این شعب در طول شبانه روز آماده‌اند پرونده تخلفات و جرایم انتخاباتی را خارج از نوبت و به صورت فوق‌العاده رسیدگی کنند.

وی بیان کرد: به حول و قوه الهی با خروج از مرحله ممنوعیت تبلیغات به مرحله شروع تبلیغات انتخاباتی رسیده‌ایم که انتظار می‌رود کاندیداها و ستادهای آنان همچنان بر اساس موارد مصرحه در قانون و محدودیت‌های آن اقدام به تبلیغات کنند.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی از مدت ها پیش جلسات ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در استان و شهرستان های تابعه برگزار کرده و با دقت نسبت به رصد فضای انتخاباتی و بررسی و نظارت های خود اقدام می کند.

رییس کل دادگستری استان بیان کرد: در موارد لازم تذکر داده شده و در موارد لازم پرونده برای متخلفان تشکیل داده شده است، ولی خوشبختانه اغلب موارد با تذکر و اقدامات پیشگیرانه رفع شده و امیدواریم شاهد کاهش تخلف باشیم.

وی افزود: ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی برای کم کردن شور انتخاباتی نیست بلکه تشکیل این ستادها سلامت انتخابات را تضمین می‌کند و بستر و فضا را برای رقابت سالم بیش از پیش مهیا می کند.

انصاری خاطرنشان کرد: قانون، محور اصلی روابط اجتماعی است و ارتباطات اجتماعی سالم منبعث از قانونمداری و پایبندی به نظم عمومی اجتماع است. هرگاه در جامعه‌ای قانون مورد بی‌مهری و بی توجهی قرار گیرد، مجرمان و افراد سوداگر، جامعه را مورد تاخت و تاز خود قرار می‌دهند، از این رو انتظار داریم تا کاندیداهای انتخاباتی نسبت به رعایت قانون بیش از پیش التزام داشته باشند.

انتهای پیام

کد N1156732

وبگردی