آفتاب
به ریاست پروفسور سمیعی

پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن‌های مغز و اعصاب برپا می‌شود

پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن‌های مغز و اعصاب برپا می‌شود

پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن‌های جراحان مغز و اعصاب و هفتمین کنگره بین‌المللی جراحی مغز و اعصاب به ریاست پروفسور مجید سمیعی از 29 فروردین تا سوم اردیبهشت 1395 در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، پروفسور مجید سمیعی، چهره علمی بین‌المللی در نشست گزارش عملکرد اجرایی پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن‌های مغز و اعصاب با بیان اهداف علمی این رویداد بین‌المللی و مزایای آن برای کشور با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط گروه علمی و اجرایی این نشست گفت: در هیچ جای دنیا سابقه ندارد که دو ماه قبل از برگزاری یک کنگره، برنامه سخنرانی‌های آن به طور کامل و منظم معین شده باشد، اما ما این کار را در ایران و پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن‌های مغز و اعصاب صورت دادیم.

وی همچنین توضیح داد: این امر بسیار بی سابقه است و باید دانست که اقدام بسیار مشکلی محسوب می‌شود. اما ما توانستیم کار خود را درست انجام دهیم. در عین حال که کمیته‌های مختلف این سمینار نیز درست برنامه‌ریزی شده است و 600 سخنران به درستی در جایگاه مناسب خود قرار گرفته‌اند تا تمامی بحث‌ها مدیریت شده و مدون باشند.

رییس پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن‌های مغز و اعصاب از حضور 30 تن از افراد بسیار برجسته کشور آلمان در این رویداد خبر داد و گفت: حضور این افراد برای کشور اعتبار خاصی دارد. چرا که تمامی آنها از افراد تراز اول علمی کشور خود هستند. از این رو، بازگشت این افراد به کشور خود و توضیح تجربه‌ای واقعی که در ایران داشتند، بازخورد بسیار خوبی خواهد داشت.

وی همچنین به بعد گردشگری مهمانان خارجی دعوت شده پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن‌های مغز و اعصاب اشاره کرد و گفت: این مهمانان علاوه بر مرتبه علمی بالایی که دارند، علاقه‌مند به گردشگری در کشور ما هستند. در نتیجه به واسطه برگزاری این سمپوزیوم و کنگره، تعامل بسیار خوبی در حوزه گردشگری و آشنایی با چهره واقعی ایران برقرار می‌شود.

دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور اظهار کرد: این سمپوزیوم و همچنین هفتمین دوره کنگره بین‌المللی جراحی مغز و اعصاب که همراه با این سمپوزیوم برگزار خواهد شد، با هدف هم‌افزایی توانمندی‌های متخصصان این حوزه و همراهی برای ارتقا و تبادل اطلاعات میان دانشمندان ایرانی و سایر کشورهای جهان برگزار می‌شود تا بر اساس این تعاملات و انتقال اطلاعات، ارتباطات علمی مستمر صورت گیرد و موجب شود متخصصان حوزه جراحی مغز و اعصاب کشور با بهترین‌های دنیا در این حوزه آشنا شوند.

ستاری خاطرنشان کرد: این رویداد موقعیت خوبی است تا بیش از یکهزار نفر از بهترین‌های جراحی مغز و اعصاب جهان با سرزمین تمدنی ایران اسلامی آشنا شوند و از این طریق نمایشی از دستاوردهای علمی و فناوری کشور در معرض دید ایشان قرار می‌گیرد.

وی افزود: در بعد علمی، اجتماعی و اقتصادی نیز، برگزاری این کنگره موقعیت خاصی را برای کشور فراهم می‌کند تا ما شاهد حضور یک گروه علمی برجسته از بهترین‌های علمی و پزشکی دنیا در ایران باشیم. بر همین اساس تعدادی از مقامات علمی، سیاسی و اقتصادی کشورهای مختلف دنیا نیز در این کنگره حضور خواهند یافت.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور خاطرنشان کرد: برگزاری این کنگره و حضور مقامات و متخصصان این حوزه موجب می‌شود تا آنها با فرهنگ و آداب و رسوم کشور ما آشنا شوند و درباره ایران بیشتر بدانند و از نزدیک زیبایی‌ها و دیدنی‌های آن را ببینند و در معرفی بهتر چهره ایران اسلامی به جهان نیز کاری انجام شده باشد.

بر اساس این گزارش، پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن‌های جراحان مغز و اعصاب با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور و با حضور دانشمندان برتر داخلی و خارجی از بیش از 70 کشور دنیا برگزار می‌شود و آخرین دستاوردهای علمی دنیا در این نشست علمی بزرگ ارائه و محیط علمی ارزشمندی برای آشنایی و تبادل آخرین روش‌های جراحی در حوزه علوم مغز و اعصاب فراهم می‌شود.

استاد مجید سمیعی پرافتخارترین جراح ایرانی است که ده‌ها جایزه و مدال علمی بین‌المللی را در زمینه گسترش مرزهای دانش در حیطه علوم مغز اعصاب به دست آورده است. پروفسور سمیعی در سال 2013 نیز از سوی نشریه معتبر «ورلد نوروسرجری» به‌عنوان برترین جراح مغز اعصاب جهان در سال 2013 انتخاب شد و در شماره ویژه این نشریه که به مناسبت انتخاب این جراح ایرانی به‌عنوان جراح برتر جهان انتشار یافت، ده‌ها استاد و جراح تراز اول جهانی در خصوص خدمات شایان توجه وی به رشته جراحی مغز و اعصاب مقالات متعددی را به چاپ رساندند.

انتهای پیام

کد N1156693

وبگردی