آفتاب
در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب؛

کتاب «هنر در گذر زمان » نقد و بررسی می شود

کتاب «هنر در گذر زمان » نقد و بررسی می شود

کتاب «هنر در گذر زمان گاردنر: تاریخ فشرده هنر جهان» چهارشنبه پنجم اسفند در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب نقد و بررسی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، فیروزه مهاجر، محمد متحد و هلیا دارابی به عنوان مترجمان کتاب «هنر در گذر زمان گاردنر» در این نشست حضور خواهند داشت.

کتاب «هنر در گذر زمان هلن گاردنر» ترجمه يكي از آخرين ويراست هاي كتاب معروف هلن گاردنر است که تاريخ هنر جهان و تحولات آن را به شيوهاي روشمند و دقيق بررسي مي كند. در اين كتاب، آثار هنري مهمِ تاريخ هنر در بستر تاريخي، اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي شان بررسي شده اند و وابستگي تنگاتنگ فرم و معناي آثار هنري با روزگارشان بازنموده شده است.

هلن گاردنر از نویسندگان پر کار و قابل توجه در حوزه هنر است. وی در دانشگاه و انستیتو هنر شیکاگو به تدریس تاریخ هنر اشتغال داشت و کتاب ارزشمند و موثر وی به یک متن استاندارد آموزشی در آمریکا و بسیاری از کشورهای دنیا تبدیل شده است. این کتاب برای اولین بار در سال ۱۹۲۶ منتشر شد و به لحاظ ویژگی های اختصاصی اش بین پژوهشگران، هنرمندان و دیگر مخاطبان تاریخ هنر بزودی جای خود را بازکرد. خانم گاردنر ویرایش سوم کتاب خود را کمی پیش از مرگش در سال ۱۹۴۶ تکمیل و ارائه کرد.

نشر آگه کتاب «هنر در گذر زمان گاردنر: تاریخ فشرده هنر جهان» را در شمارگان یک هزار و ۶۵۰ نسخه و قیمت ۹۵ هزار تومان راهی بازار نشر کرده است.

نقد و بررسی کتاب «هنر در گذر زمان: تاریخ فشرده هنر جهان» ساعت ۱۵ تا ۱۷ در سرای اهل قلم به نشانی خیابان انقلاب، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه نصیر، شماره ۲، طبقه همکف برگزار می شود.

کد N1156585

وبگردی