آفتاب

نمایش آثار نقاشی‌خط در آرت‌سنتر

نمایش آثار نقاشی‌خط در آرت‌سنتر

نگارخانه آرت‌سنتر 20 اثر از آخرین آثار نقاشی‌خط مهرداد فلاح را به‌نمایش می‌گذارد.

به گزارش ایسنا، در این نمایشگاه آخرین آثار دیده‌نشده این هنرمند روی دیوار خواهد رفت. فلاح که پیش از این، آثاری را با همین سبک و سیاق در نمایشگاه‌هایی در ایتالیا، انگلیس، هلند، اسپانیا و کشورهای عربی خلیج‌فارس به‌نمایش گذاشته بود، در اولین هفته از ماه اسفند، نقاشی‌خط‌های خود را که به‌شکل شیر یا حیوانات دیگری درآمده‌اند به‌نمایش می‌گذارد.

در توضیح نمایشگاه مهرداد فلاح که به قلم شمیم بهار نوشته شده، آمده است: «میان سنت و نوآوری تضادی در کار است، سنت می‌خواهد همه‌چیز همان بماند که هست، نوآوری می‌خواهد هیچ‌چیز آنچنان که هست نماند. با این همه، از آمیزش سنت و نوآوری است که در فرهنگ، چون نمودی از زندگانی انسان، آفریده می‌شود. بر بنیاد سنت است که فرهنگ، در طول زمان، یگانه و استوار می‌ماند و در پرتو نوآوری است که فرهنگ پیش می‌رود و تکامل می‌یابد. اگر سنت در کار نمی‌بود، فرهنگ همچون آب در مرداب می‌گندید.

این همه درباره هنر نیز بی‌ کم و کاست درست است. چراکه هنر نمودی است از فرهنگ. در هنر آن‌که از هرگونه از هرگونه سنت می‌گسلد، بی‌ریشه می‌شود و آن‌که نوآور نیست، مرتجع است. تنها از آمیزش سنت و نوآوری است که هنر اصیل، چون نمودی از فرهنگ آفریده می‌شود و مهرداد فلاح از آثار خود آمیزه‌ای دلکش از سنت و نوآوری به ما عرضه می‌کند. او هنرمندی به‌راستی اصیل است.ِ»

این نمایشگاه هفتم اسفندماه از ساعت 16 تا 21 در گالری آرت‌سنتر به نشانی شریعتی، ضلع شمال‌ غربی پل صدر، شماره 1716 افتتاح می‌شود و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

کد N1156042

وبگردی