آفتاب

دایرةالمعارف استان قزوین در دفاع مقدس تدوین می‌شود

دایرةالمعارف استان قزوین در دفاع مقدس تدوین می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین با بیان اینکه 58 شهید گمنام در 25 نقطه استان قزوین دفن شده‌اند، گفت: یادمان‌های شهدای گمنام این استان به جز هشت مورد از آن‌ها تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قزوین، مهدی طاهرخانی در جلسه‌ی شورای سیاست‌گذاری بزرگداشت 3000 شهید استان قزوین که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: شورای سیاست‌گذاری بزرگداشت 3000 شهید این استان از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان قزوین تشکیل شده است.

وی افزود: در راستای برگزاری این کنگره می‌خواهیم دایرةالمعارف استان قزوین را جداگانه داشته باشیم که در عین جامع بودن اطلاعات دفاع مقدس نیز در آن جمع‌آوری شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین اضافه کرد: همچنین 60 جلد کتاب در مجموعه‌ی ستاد کنگره‌ شهدا و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان تدوین شده که 10 جلد از آن به چاپ نیز رسیده است و برای چاپ 50 جلد کتاب باقی‌ مانده، باید سایر دستگاه‌های اجرایی استان قزوین نیز همکاری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: باغ موزه‌ استان قزوین به مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان تغییر نام داده و تمام مکاتبات مرتبط با آن تحت عنوان مرکز فرهنگی دفاع مقدس انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: در 18 ماه گذشته اقدامات اولیه‌ی فنی خوبی برای اجرای این پروژه انجام شده است.

طاهرخانی با بیان اینکه 58 شهید گمنام در 25 نقطه استان قزوین دفن شده‌اند، گفت: یادمان شهدای گمنام این استان به جز 8 مورد از آن‌ها تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است و انتظار می‌رود هشت نقطه باقی مانده نیز هر چه سریع‌تر تکمیل شده و افتتاح شود.

وی با اشاره به اینکه در مجموعه‌ی شورای هماهنگی دفاع مقدس هفت کمیته فعال است، اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی از موضوعات اضافه شده و باید پیگیری شود، گفت: باید این کمیته‌ها را فعال کنیم تا از ستاد کنگره شهدا پشتیبانی جدی داشته باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین خاطرنشان کرد: مسئول برگزاری اردوهای راهیان نور در سطح کشور بر عهده‌ی سپاه پاسداران است، بنابراین این مسئولیت مهم در این استان نیز به سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین سپرده شده است.

طاهرخانی مطرح کرد: در سطح کشوری 14 تفاهم‌نامه بین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور با وزارت‌خانه‌ها در راستای برنامه‌های دفاع مقدس منعقد شده است و انتظار داریم با توجه به تفاهم‌نامه‌های کشوری در استان قزوین نیز دستگاه‌های اجرایی برای پیشبرد اهداف مدنظر، همکاری بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره اسوه‌‎های صبر و مقاومت که در سالروز میلاد حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود، اظهار کرد: به منظور برگزاری این جشنواره انتظار می‌رود دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین همکاری لازم را داشته باشد.

وی یادآور شد: ریاست ستاد کنگره شهدا و شورای هماهنگی دفاع مقدس این استان با استاندار قزوین است.

انتهای پیام

کد N1155789

وبگردی