آفتاب
اراکی:

وظیفه سنگینی بر دوش اعضای مجلس خبرگان است

وظیفه سنگینی بر دوش اعضای مجلس خبرگان است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: خبرگان یعنی کسانی که فرمانروایان الهی را بشناسند تا بتوانند امانت را به دستشان دهند بنابراین وظیفه سنگینی برای مردم و منتخبان مردم به عنوان خبرگان است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: خبرگان یعنی کسانی که فرمانروایان الهی را بشناسند تا بتوانند امانت را به دستشان دهند بنابراین وظیفه سنگینی برای مردم و منتخبان مردم به عنوان خبرگان است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله محسن اراکی در شب شهادت صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) طی سخنانی در جمع مردم تفرش به تبیین ریشه‌های انقلاب اسلامی ایران پرداخت و گفت: نسبتی بین امام خمینی(ره) و فرمانروایانی که در جامعه بشر بودند و هستند، قابل طرح نیست، ولی اگر بخواهیم مقایسه کنیم، انصاف نیست کسی بگوید فرمانبر آمریکا باشیم، ولی فرمانبر امام خمینی(ره) که فرمان امیرالمؤمنین(ع) را بیان می‌کنند، نباشیم. روزگاری در بعضی از نشریات صریحاً می‌گفتند چرا باید مستقل باشیم، این حرف‌ها از روی بی انصافی و بی عقلی است. در همین دوران ما، مقام معظم رهبری با هیچ یک از رهبران و حکام دنیا قابل مقایسه نیستند. چیزی در آنها نیست که قابل قیاس با یک عالم پرهیزگار حکیم شبه معصوم در رفتار و کردار باشد.

وی با اشاره به ظلم‌هایی که در زمان حضرت زهرا(س) رخ داد، اظهار کرد: ظلم‌ها و دردهای سختی بود این دردها صدیقه زهرا را به شهادت رساند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: قیام امام خمینی(ره) برای این بود که این جریان ظلم پایان پیدا کند. امروز شهدای حرم می‌گویند باید بساط آل سعود که نماینده همین جریان است برچیده شود. آل سعود نماینده این جریان ظالم است، این جریانی بود که فاطمه زهرا(س) و ائمه اطهار(ع) و امام خمینی(ره) علیه آن ایستادند و امروز ملت ما مقابل این جریان ایستاده است.

اراکی سپس به معرفی جایگاه مجلس خبرگان پرداخت و تصریح کرد: مجلس خبرگان در حقیقت تضمین کننده همین جریان بزرگی است که ملت ایران راه انداخت و در مقابل جریانی که می‌خواست فرمان را فرمان طاغوت کند و می‌خواستند بیت المال را غارت کنند، ایستاد. برای همین فقیه عادل علوی و محمدی سر کار آمد. خبرگان می‌خواهد چنین شخصی را یاری کند و اگر خدای نکرده اتفاقی افتاد برای آن چاره اندیشی کند. لذا امانت سنگینی بر دوش ماست و باید برای نگه داشتن این امانت کار کرد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب، پشتیبانی از فرمانروایی الهی را یک امانت از سوی خدای متعال دانست و افزود: خداوند متعال در آیه پنجاه و هشتم سوره نساء می‌فرماید:« إِنَّ اللّهَ یَأْمُرُکُمْ أَن تُؤدُّواْ الأَمَانَاتِ إِلَی أَهْلِهَا» این امانت الهی امامت و رهبری جامعه است که ما وظیفه داریم از آن حمایت و یاری کنیم و آن را به اهلش بسپاریم. ولی وقتی امامت به دست اهلش سپرده نشود، تضییع می‌شود. پاسداری از این امانت وظیفه مردم است. خبرگان یعنی کسانی که فرمانروایان الهی را بشناسند تا بتوانند امانت را به دستشان دهند. وظیفه سنگینی برای مردم و منتخبان مردم به عنوان خبرگان است.

انتهای پیام

کد N1155624

وبگردی