آفتاب
مشارکت گسترده؛ راز اقتدار ملی

آملی: امروز حضور اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان در انتخابات ضرورت بیشتری دارد

آملی: امروز حضور اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان در انتخابات ضرورت بیشتری دارد

سرپرست سازمان عدالت و آزادی در خراسان رضوی گفت: امروز شرکت در انتخابات برای اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان ضرورت بیشتری دارد.

ناصر آملی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، با اشاره به اینکه حضور در انتخابات علاوه بر ضرورت همیشگی ممکن است بنا به موقعیت از ضرورت بیشتری برخوردار شود، اظهار کرد: ضرورت همیشگی شرکت در انتخابات مبتنی بر حقی است که مردم در حکومت دارند. مردم حق دارند نظر خود را بر حکومت اعمال کنند و انتخابات‌ها ابزار اعمال حق حاکمیت مردم است و این مسأله ضرورت فلسفی حضور در انتخابات را توجیه می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل شرایط حاکم بر کشور برای اعتدال‌گرایان و اصلاح‌طلبان شرکت در انتخابات ضرورت بیشتری پیدا کرده است، ادامه داد: اعتدال‌گرایان و اصلاح‌طلبان سال 92 رئیس جمهوری را به پاستور فرستادند و امروز برای حمایت از وی، نقد کاستی‌ها و کنترل رئیس جمهور خود لازم است در انتخابات شرکت کنند و نمایندگان خود را به پارلمان بفرستند تا علاوه بر اینکه به رئیس جمهور کمک کنند بر اعمال او نیز نظارت داشته باشند.

آملی در خصوص پیش‌بینی مشارکت مردم در انتخابات، تصریح کرد: با توجه به تلاش ستادهای انتخاباتی بر می‌آید که میزان مشارکت مردم در این انتخابات بیشتر از متوسط باشد، امید است رغبت مردم برای این مشارکت بیشتر شود تا بتوان انتخاباتی عادلانه و پرشور برگزار کرد.

سرپرست سازمان عدالت و آزادی در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه عملکرد نماینده‌ها در میزان ترغیب مردم برای شرکت در انتخابات بسیار تاثیرگذار است، افزود: این تاثیر به گونه‌ای ‌است که اگر نمایندگان عملکرد مطلوبی نداشته و حقوق مردم را به درستی ادا نکرده باشند و مردم نیز از این مسأله آگاهی پیدا کنند خود انگیزه‌ای برای آنان ایجاد می‌کند که حضور جدی‌تری در انتخابات داشته باشند تا اگر در گذشته خطایی پیش آمده امروز به واسطه این فرصت آن را اصلاح کنند.

وی ادامه داد: اگر عملکرد نمایندگان مطلوب بوده و به معنای واقعی به مردم خدمت کرده باشند موجب تشویق و تحریک مردم برای حضور پررنگ‌تر در انتخابات خواهد شد. با توجه به اینکه در دوره گذشته سابقه و کارنامه خوبی از نمایندگان به یادگار نمانده است، امروز ضرورت شرکت و حضور در عرصه انتخابات پیش‌رو به شدت حس می‌شود.

آملی با اشاره به اینکه بزرگترین فسادها و اختلاس‌های ایران در دو مجلس گذشته و دولت مورد حمایت آن نمایندگان صورت گرفته است، عنوان کرد: بنابراین اکنون کسانی که از آنچه که در هشت سال گذشته رخ داده است آگاهی دارند به خوبی به ضرورت حضور در انتخابات پیش‌رو واقف‌اند.

سرپرست سازمان عدالت و آزادی در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نمایندگانی باید وارد مجلس شوند که رئیس جمهور کشور را حمایت کنند و دائما وی را تحت نقد و کنترل قرار دهند تا اتفاقات گذشته رخ ندهد.

وی در خصوص رد صلاحیت‌های شورای نگهبان یادآور شد: هر چند رد صلاحیت‌ها اثر کوتاه مدتی بر اصلاح‌طلبان گذاشت و بسیاری از آنها با این رفتار غیر قانونی و جهت‌دار دچار یاس و تردید شدند، اما با نظمی که به رهبری رئیس دولت اصلاحات به جناح اصلاح‌طلبان داده شده آنان توانستند از میان کاندیداهای باقی مانده گزینه‌های خوبی را شناسایی و به مردم معرفی کنند. خوشبختانه لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان مشهد و دیگر شهرستان‌های استان نیز قدرتمند و دارای کیفیتی بالاست.

انتهای پیام

کد N1155486

وبگردی