آفتاب
معاون سفیر استرالیا دربازدیدازبندرشهیدبهشتی چابهار مطرح کرد:

سرمایه‌گذاری در بندر چابهار از اهداف اقتصادی استرالیا

سرمایه‌گذاری در بندر چابهار از اهداف اقتصادی استرالیا

پترسون معاون سفیر استرالیا و ویلیام لادر دبیر دوم سفارت راس هیاتی از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار بازدید و نشستی با رئیس امور دریایی برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، سیدحسن ابراهیمی رئیس امور دریایی با تشریح اقدامات صورت گرفته در فاز اول گفت: بخش خصوصی کشور هند در فاز اول برای خرید تجهیزات وارد کار عملیاتی شده است.

ابراهیمی افزود: از آنجایی که توسعه بندر چابهار جزء سیاست‌های اساسی نظام است به همین منظور با فراهم نمودن زیرساخت‌ها در سواحل مکران زمینه برای حضور بخش‌های خصوصی داخلی و خارجی فراهم است که خوشبختانه بعد از توافق هسته‌ای ما شاهد حضور سرمایه‌گذاران متعدد در این منطقه خصوصاً بندر شهید بهشتی چابهار بوده‌ایم.

رئیس امور دریایی در این نشست اظهار کرد: با توجه به وجود ظرفیت‌های کشور استرالیا در بخش‌های فولاد، کشتیرانی، دام و گوشت، ما خواهان سرمایه‌گذاری کشور استرالیا در بندر چابهار هستیم.

این مقام مسئول افزود: در حال حاضر ما در زمینه‌های بانکرینگ (سوخت رسانی به کشتی‌ها) و اسکراپ (اوراق کردن کشتی‌ها) آمادگی کامل برای جذب سرمایه‌گذاری داریم.

در ادامه پترسون معاون سفیر استرالیا ضمن ابراز خوشحالی از اقدامات صورت گرفته در بندر و توافقات صورت گرفته در زمینه هسته‌ای گفت: زمینه رقابت سرمایه‌گذاری در بندر چابهار فراهم شده است و ما اقدامات موثری که در این بندر انجام شده است را به اطلاع سرمایه‌گذاران استرالیایی خواهیم رساند.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در بندر چابهار از اهداف اقتصادی استرالیا است.

پترسون افزود: متاسفانه روابط دو کشور در سال‌های گذشته تحت تاثیر فضای سیاسی قرار گرفت و ما امیدواریم روابط دو کشوربه دوران پیش از تحریم برگردد.

انتهای پیام

کد N1155199

وبگردی