آفتاب
لیگ فوتبال قهرمانان آسیا

جنگ «نصف جهان» ایران با امارات و قطر

جنگ «نصف جهان» ایران با امارات و قطر

فصل جدید لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا با دیدار تیم‌های اصفهانی با رقبای خود، سه‌شنبه چهارم اسفند ماه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فصل جدید ر‌قا‌بت‌های باشگاهی در قاره کهن از سه‌شنبه چهارم اسفند ماه آغاز می‌شود. در این روز دو نماینده اصفهانی فو‌تبا‌ل ایران به مصاف حریفان آسیایی خود می‌روند.

سپاهان ایران - النصر امارات

از گروه A ر‌قا‌بت‌ها، سپاهان ایران به دیدار النصر امارات می‌رود. پر سابقه‌ترین تیم ایرانی لیگ قهرمانان آسیا در حالی وارد کارزار آسیایی می‌شود که در فو‌تبا‌ل داخل کشور اوضاع مناسبی ندارد و با مشکل‌های فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند. شکست‌ها و تساوی‌های پی در پی سپاهان حتی پس از تغییر کادرفنی و آمدن مربی کروات باعث شد، این تیم اکنون در میانه‌های جدول رده‌بندی لیگ قرار بگیرد.

علاوه بر این اختلاف‌های درونی تیم به ویژه‌ بین سرمربی کروات و مدافع سابق ملی‌پوش این تیم در کنار حاشیه‌های مختلف وضعیت سپاهان را بدتر از قبل کرده است. با تمام این اوصاف، میدان آسیایی با لیگ برتر ایران کاملا متفاوت است و قطعا در بازی سه‌شنبه تمام اعضای تیم با یکدلی و همراهی با یکدیگر شرایط را برای کسب نتیجه‌ دلخواه در خانه فراهم می‌کنند.

هم‌چنین هو‌اد‌ا‌ران سپاهان که در سال‌های اقتدار این تیم از حمایت آن دریغ نداشتند فردا بیش از پیش به حمایت از تیم خود خواهند پرداخت تا روحیه زردپوشان ایرانی مقابل مهمان اماراتی هر چه بیشتر شود.

نکته بسیار مهم در این بازی حضور تیم اماراتی در ورزشگاه فولادشهر اصفهان است. با توجه به شیطنت‌های عربستانی‌ها و حمایت اماراتی‌ها از ادعای سعودی‌ها مبنی بر نبود امنیت در ایران، هو‌اد‌ا‌ران فهیم سپاهان می‌توانند با رفتار خوب خود جواب محکمی به یاوه گویی عربستانی‌ها بدهند.

دیدار سپاهان و النصر امارات، سه‌شنبه چهارم اسفند ماه از ساعت 18:30 در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برگزار می‌شود.

در دیگر دیدار گروه A از ساعت 13:30 لوکوموتیو تاشکند به مصاف الاتحاد عربستان می‌رود.

* لخویا قطر – ذوب آهن ایران

نماینده پر امید فو‌تبا‌ل ایران سه‌شنبه چهارم اسفند ماه در دوحه به مصاف لخویا می‌رود. ذوب آهن در نخستین دیدار آسیایی‌اش کار سختی پیش‌رو دارد، اما عملکرد تیم یحیی گل محمدی در فصل جاری لیگ برتر نشان می‌دهد که می‌توان به نتیجه‌گیری ذوب آهن در این دیدار امیدوار بود.

ذوب آهن مانند تیم همشهری‌اش سابقه نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را دارد و ساختار حر‌فه‌ای باشگاه در کنار انگیزه جوانان و دانش کادرفنی از ذوب آهن تیمی ساخته که می‌تواند قله‌های موفقیت را یکی پس از دیگری فتح کند.

تیم چهارم جدول رده‌بندی لیگ برتر فو‌تبا‌ل و فینالیست جام حذفی – که به گواه کارشناسان یکی از بهترین بازی‌های لیگ را انجام می‌دهد سه‌شنبه در دوحه و مقابل هو‌اد‌ا‌ران لخویا به میدان می‌رود تا قدم نخست برای صعود به مرحله حذفی را – هر چند دشوار – محکم بردارد.

دیدار دو تیم از ساعت 18:45 در دوحه آغاز می‌شود و در دیگر دیدار گروه B، از ساعت 20:45 النصر عربستان از بنیادکار ازبکستان پذیرایی می‌کند.

انتها‌ی‌ پیا‌م

کد N1154790

وبگردی