آفتاب
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی رفع تداخل شد

20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی رفع تداخل شد

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: هدف اصلی از مکانیزاسیون، اجرای عملیات کشاورزی در حداقل زمان ممکن با صرف کمترین انرژی و افزایش بهره‌وری است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، کریم مهری در جلسه جذب خط اعتباری مکانیزاسیون که در اتاق جلسه سازمان برگزار شد، با اعلام این مطلب افزود: طبق مصوبه بانک کشاورزی در جذب اعتبارات مکانیزاسیون، 50 درصد قیمت تراکتور به عنوان وثیقه تضمین می‌شود.

مهری عنوان کرد: در خط اعتباری مکانیزاسیون هیچ‌گونه سقفی وجود ندارد و برای جذب حداکثری اعتبار راه باز بوده و هیچ محدودیتی اعمال نمی‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به موضوع آبیاری نوین کشاورزی اضافه کرد: اعتبارات آبیاری نوین بصورت شناور مدیریت خواهد شد و هر شهرستان نسبت به پتانسیل‌های خود می‌تواند اعتبار جذب کند.

وی تاکید کرد: مدیران شهرستان جهت اجرای هرچه بهتر آبیاری تحت فشار می‌توانند از پتانسیل فرمانداری شهرستان، تشکل‌های فعال در بخش، شورای اسلامی بخش و روستاها درخواست مساعدت و همکاری کنند.

مهری گفت: در صورتی که توسط مالک یا مالکین اراضی کشاورزی از طریق خرید و فروش، مبادله یا معاوضه با قطعات مجاور، تجمیع و در حد نصاب موردنظر قانون عمل یکپارچه‌سازی اتفاق بیفتد. دولت به منظور تشویق مالکین اراضی کشاورزی، نسبت به اعطاء امتیازات و تسهیلات ویژه اقدام می‌کند.

وی افزود: کمیسیون رفع تداخلات اراضی با منابع طبیعی و مستثنیات در وزارتخانه و استان‌ها تشکیل شده است و از این به بعد تکلیف مالکان تمامی اراضی زراعی و غیرزراعی مشخص شده و بلاتکلیف نخواهد ماند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: برگزاری کلاس‌های مکانیزاسیون با مشارکت شرکت تراکتورسازی جهت آشنایی صاحبان تراکتور یک ضرورت است که در کاهش ضایعات کشاورزی و افزایش بهره وری از نقش بسزایی برخوردار است.

مهری تصریح کرد: سازمان جهادکشاورزی استان در فاز یک و طی یک سال، 21 هزار هکتار از اراضی را رفع تداخل کرده و وضعیت اراضی تعیین تکلیف شود، از این مقدار یک هزار هکتار برای هر شهرستان تعیین و ابلاغ شده است.

گفتنی است؛ تا این تاریخ 34 هزار هکتار از باغات کشاورزی در سطح استان بیمه شده است و کشاورزان تا پایان بهمن ماه فرصت دارند نسبت به بیمه کردن مزارع و باغات خود اقدام کنند.

انتهای پیام

کد N1154121

وبگردی