آفتاب
در نظرسنجی ایسنا از مشخص شد

نارضایتی 71 درصدی از عملکرد فدراسیون در مناقشه فوتبالی با عربستان

نارضایتی 71 درصدی از عملکرد فدراسیون در مناقشه فوتبالی با عربستان

بیش از 71 درصد مخاطبان ایسنا معتقدند که در مذاکره فدراسیون فوتبال برای حل مناقشه فوتبالی با عربستان، منافع ملی رعایت نشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پس از این که رابطه سیاسی ایران و عربستان در پی اعدام "شیخ نمر" روحانی معترض عربستانی قطع شد، باشگاه‌های عربستانی و مسئولان فو‌تبا‌لی این کشور اعلام کردند که دیگر حاضر نیستند در خاک ایران به میدان بروند. همین موضوع سبب شد آنها طی درخواستی از مقامات AFC بخواهند که بازی‌های فوتبالی دو کشور در کشوری ثالث برگزار شود. بهانه آل سعود هم ناامنی در ایران بود.

در پی این اتفاق، هیاتی به ریاست دبیرکل فدراسیون فوتبال در جلسه هیات رییسه کنفدراسیون فوبتال آسیا در قطر حاضر شد تا از منافع ملی ایران در مقابل زیاده‌خواهی آل سعود دفاع کند. پس از پایان این مذاکرات بسیاری از کارشناسان به نوع دفاع هیات ایرانی انتقادات تندی را وارد کردند و اعلام شد که ایران در این مذاکرات شکست خورده است. البته در این میان بودند افرادی هم که اعتقاد داشتند مذاکرات خوب پیش رفته و نتایج مفیدی برای ایران داشته است.

برای درک نظر افکار عمومی سرویس ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با طرح یک نظرسنجی از مخاطبان خود پرسید که فدراسیون در مناقشه فوتبالی با عربستان چگونه عمل کرد؟ و در پاسخ 71.82 درصد مردم اعلام کردند که منافع ملی در مناقشه فو‌تبا‌لی ایران و عربستان رعایت نشد.

هم‌چنین 18.11 درصد هم بر این باورند که دفاعیات فو‌تبا‌لی ایران هم راستا با منافع ملی بود و 10.07 درصد هم معتقد بودند که مدیران فو‌تبا‌ل ایران تا حدودی توانستند در مذاکره با عربستان منافع ملی را حفظ کنند.

انتها‌ی‌ پیا‌م

کد N1153922

وبگردی