آفتاب

العبادی برای تغییر کابینه اختیارات گسترده می‌خواهد

العبادی برای تغییر کابینه اختیارات گسترده می‌خواهد

نخست وزیر عراق نسبت به تلاش‌ها برای دو به هم زنی میان بسیج مردمی عراق و دولت هشدار داد و مخالفت خود را با استفاده از نیروهای مبارز برای اهداف سیاسی ابراز کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در سخنرانی خود در "نخستین کنفرانس توانمند سازی جوانان" گفت: ما به اصلاح فسادها و اصلاح اشتباهات و مبارزه با فساد ادامه می‌دهیم.

وی افزود: فاسدان جنگ رسانه‌ای را علیه ما در شبکه‌های ماهواره‌ای و پایگاه‌های اجتماعی به راه انداخته‌اند و به دروغ بافی می‌پردازند چرا که آن‌ها می‌دانند که دست ما به آنها خواهد رسید.

العبادی همچنین با بیان اینکه برخی برای دو به هم زنی میان بسیج مردمی و دولت تلاش می‌کنند، گفت: آنها فراموش کرده‌اند که بسیج مردمی نهادی وابسته به دولت است و ما خواهان اصلاح آن هستیم. کسانی هستند که برای توقف فعالیت‌ بسیج مردمی از طریق اقدامات برای لطمه زدن به وجهه آن تلاش می‌کنند.

وی مخالفت خود را با استفاده از نیروها برای اهداف انحرافی سیاسی اعلام کرد و گفت که نیروهای مبارز به خاطر وطن نه به خاطر یک فراکسیون یا یک شخص می‌جنگند.

العبادی با تاکید بر اینکه مبارزه با گروهک‌های جنایتکار فرقی با مبارزه با داعش و تروریسم ندارد خواهان در پیش گرفتن احتیاط نسبت به باندهایی شد که هیچ چیز به اندازه کسب نامشروع برایشان اهمیت ندارد.

از سوی دیگر، نخست وزیر عراق همچنین در سخنانی در پارلمان کشورش اعلام کرد که بسیج مردمی در نبرد موصل مشارکت خواهد داشت.

العبادی از پارلمان نیز خواست تا به وی اختیارات کامل بدهد تا کابینه را به طور کامل تغییر دهد و یک کابینه دیگر بر اساس اصول حرفه‌ای و تخصص تشکیل دهد.

انتهای پیام

کد N1152828

وبگردی