آفتاب

دو کتاب از استر و براتیگان منتشر شد

دو کتاب از استر و براتیگان منتشر شد

ترجمه دو کتاب از پل استر و ریچارد براتیگان منتشر شد.

ترجمه دو کتاب از پل استر و ریچارد براتیگان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ادبیات و کتاب ایسنا، «کپسول زمان» از پل استر با ترجمه خجسته کیهان و «ژنرال جنوبی اهل بیگ‌سور» از ریچارد براتیگان با ترجمه رضا نوحی در نشر افق منتشر شده‌اند.

*

کتاب «کپسول زمان»‌ نوشته پل استر و ترجمه خجسته کیهان، در 241 صفحه با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 13500 تومان به بازار آمده است.

در توضیح پشت کتاب آمده است: «نخست، همه چیز زنده بود. کوچک‌ترین اشیا قلب تپنده و حتی ابرها نام داشتند. قیچی‌ها راه می‌رفتند، تلفن‌ها و کتری‌ها پسرعمو بودند و چشم‌ها و عینک‌ها برادر، سطح گرد ساعت دیواری شکل صورت انسان بود. هر دانه نخودفرنگی در کاسه‌ات شخصیتی متفاوت داشت و نرده‌های جلوی ماشین والدینت دهانی خندان بودند.

«کپسول زمان» چهارمین زندگی‌نامه پل استر است که در سه بخش به بازنمایی ذهن کودکی او و وارسی جغرافیای درونش در انزوا می‌پردازد. کمتر نویسنده‌ای حاضر است احساسات شخصی‌اش را این‌گونه با جزئیات بیان کند. استر گفته دیگر نمی‌خواهد رمان بنویسد، اما با به‌کارگیری روایت دوم‌شخص به این زندگی‌نامه‌اش هم مهر داستان زده است. انگار گریزی از قصه‌گویی ندارد.»

**

رمان «ژنرال جنوبی اهل بیگ‌سور» نوشته ریچارد براتیگان و ترجمه رضا نوحی در 173 صفحه با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 11000 تومان منتشر شده است.

در نوشته پشت کتاب آمده است: «لی‌ملون با روش کوشش و خطا به این نتیجه رسید که عبارت «زهرمار» بیش از همه قورباغه‌ها را می‌ترساند. بنابراین دیگر به جای این‌که فحش‌های خسته‌کننده به زبان بیاورد، فقط داد می‌زد: «زهرمار». آن هم با بلندترین صدایی که در شب‌های بیگ‌سور داشت.

ریچارد براتیگان روایتگر زندگی نسل‌های سوخته آمریکا و از سردمداران جنبش بیت بود که شاعران و نویسندگان بسیاری را دنباله‌روی خود کرد. پیش از اینکه با تفنگ شکاری به زندگی‌اش پایان دهد، از او ده رمان و مجموعه داستان و چند دفتر شعر متنشر شد. براتیگان رمان «ژنرال جنوبی اهل بیگ‌سور» را در بیست‌وهشت سالگی نوشت. او در این رمان، جنگ داخلی آمریکا و میراثش را ریشخند می‌کند. این کتاب نخستین‌بار به فارسی ترجمه و منتشر می‌شود.»

انتهای پیام

کد N1152167

وبگردی