آفتاب

آزادی 10 زندانی جرائم غیرعمد در ایلام

آزادی 10 زندانی جرائم غیرعمد در ایلام

مدیرعامل ستاد دیه ایلام، از آزادی 10 زندانی جرائم غیر عمد و مالی طی دو هفته گذشته توسط ستاد دیه استان خبر داد.

«سید اسدالله موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: در دو هفته گذشته 10 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد استان با کمک ستاد دیه آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند.

وی بابیان اینکه کل بدهی این افراد 2 میلیارد و 379 میلیون ریال بوده است، افزود: از این مقدار بدهی 447 میلیون ریال توسط افراد شاکی گذشت شده و مابقی توسط ستاد دیه پرداخت‌شده است.

موسوی خاطرنشان کرد: کاهش ورودی مددجویان جرائم غیرعمدی به زندان‌ها نیازمند برنامه‌ریزی هر چه‌بهتر و اصلاح ریشه‌های بروز جرائم است.

مدیرعامل ستاد دیه ایلام تصریح کرد: زندانی جرائم غیر عمد و مالی که به دلیل عدم توان پرداخت دیون خود عاجز هستند پس از تحقیقات لازم با مساعدت ستاد دیه و همکاری بانک‌ها، خیرین و نیکوکاران و آورده خود زندانی آزاد می‌شوند.

در ادامه «مراد بابایی» مسئول رسیدگی به پرونده‌های ستاد دیه استان نیز اظهار کرد: افرادی که توسط ستاد دیه بدهی مالی آن‌ها پرداخت می‌شود زندانیان مهریه، تصادفات غیرعمدی، چک و دیگر جرائم مالی غیر عمد بوده است.

وی با تأکید بر اینکه ستاد دیه در جامعه اسلامی نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری دارد، افزود: ستاد دیه نقش بسیار مهمی در کاهش جمعیت زندان دارد و از طرف دیگر با بازگرداندن نان‌آور خانواده از آسیب رسیدن به‌نظام خانواده وی جلوگیری می‌کند.

بابای با اشاره به اینکه باید به این ستاد توجه جدی کرد و از حمایت‌های مالی بیشتر آن را برخوردار کرد تا بتواند نقش خود را به‌خوبی ایفا کند، گفت: از خیرین و نیکوکاران بیش از گذشته درخواست داریم به یاری ستاد دیه استان بشتابند و با کمک کردن به افراد گرفتار غیرعمدی قطعاً نزد خداوند اجر و پاداش بگیرند.

انتهای پیام

کد N1152096

وبگردی