آفتاب

حقیقت‌پور: هوشیاری دستگاه‌های امنیتی، اجازه ایجاد تنش در فضای انتخابات را به کسی نمی دهد

حقیقت‌پور: هوشیاری دستگاه‌های امنیتی، اجازه ایجاد تنش در فضای انتخابات را به کسی نمی دهد

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس معتقد است که راهیابی به مجلس مستحب اما ریختن آبروی افراد با تخریب و توهین در فضای انتخابات حرام است.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین در پاسخ به سئوالی درباره هدف تندرو‌ها از تخریب و توهین و ایجاد آشوب درفضای انتخابات خاطرنشان کرد: مردم ما همواره مشهور به رعایت اخلاق و ادب بوده‌اند بنابراین از کسانی که در انتخابات به رقبای خود توهین می‌کنند و رویه تخریب را در پیش می‌گیرند، روی گردان می‌شوند.

وی افزود: باید بدانیم که شرکت در انتخابات و حضور در مجلس با هدف خدمت به مردم و اسلامی مستحب و یا مستحب موکد است اما ریختن آبروی افراد حرام است از این رو افرادی که دست به تخریب و اهانت به دیگران می‌زنند تاجرانی هستند که آخرتشان را به دنیا می‌فروشند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: نامزد‌ها باید در انتخابات خود و برنامه‌هایی که دارند معرفی کنند و ایجاد فضایی که بخواهد به تخریب افراد دامن بزند، به سود هیچ کس نیست.

نماینده مردم اردبیل در مجلس نهم درباره وظیفه دستگاههای نظارتی در برخورد با تخریب کنندگان خاطرنشان کرد: اگر خود کاندیدا در سخنرانی‌های خود حرفی زد که باعث توهین و تهمت به دیگران شد باید با او برخورد کرد اما اگر هواداران نامزد‌ها دست به چنین کاری زدند باید از سوی آن نامزد مجاب شوند که اخلاق را رعایت کنند و اگر نامزدی دید کسانی که در ایام تبلیغات دور او را گرفته‌اند که چنین رویه‌ای دارند و می‌خواهند فضای انتخابات را به چالش بکشند، باید از آن‌ها دوری کند و خواستار برخورد قانونی با آن‌ها شود.

وی در پاسخ به این سئوال که نظرتان درباره اینکه تندرو‌ها به دنبال ایجاد آشوب و درگیری هستند تا با دلسرد کردن مردم با رای حداقلی وارد مجلس شوند چیست؟ تاکید کرد: آن‌ها موفق به انجام این کار نخواهند شد چراکه دستگاههای امنیتی مربوطه هوشیاری لازم را داشته و اجازه ایجاد تنش در فضای انتخابات را به هیچ فرد، جریانی و گروهی نخواهند داد.

حقیقت‌پور تاکید کرد: باید با هر کسی که بخواهد تعمدا و سازماندهی شده امنیت و آرامش فضای سالم انتخابات را برهم بزند از هر جریان سیاسی‌ای که باشد، برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

۲۹۲۲۰

کد N1151876

وبگردی