آفتاب
در واکنش به حضور مربیان بی‌کیفیت خارجی در دوچرخه‌سواری؛

خسرو قمری: به اندازه پولمان انتظار آش خوردن داریم

خسرو قمری: به اندازه پولمان انتظار آش خوردن داریم

رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری با اشاره به حضور مربیان بی‌کیفیت خارجی گفت: ما بر اساس داشته‌هایمان با مربیان خارجی قرارداد می‌بندیم و به دنبال مربیان خوب هم گشتیم، اما آنها اعلام کردند که نمی‌توانند به ایران بیایند.

"خسرو قمری" در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره حضور مربیان بی کیفیت خارجی در دوچرخه‌سواری، بیا‌ن‌ کرد: ما برای آوردن مربی خارجی 30 نفر را در نظر داشتیم و از آنها دعوت به همکاری کردیم. تنها دو مربی از آلمان و ایتالیا اعلام آمادگی کردند. مربی آلمانی سطح بالایی نداشت و خواسته‌هایش نیز عجیب و غریب بود. در نهایت نیز با مربی ایتالیایی قرارداد بستیم. ما بر اساس داشته‌ها و منابع مالی خود با مربیان قرارداد می‌بندیم.

او ا‌دا‌مه‌ داد: شاید مربیان زیادی وجود داشته باشند که بتوانیم آنها را به خدمت بگیریم، ولی پول زیادی نیز باید پرداخت کنیم. ما به اندازه پول‌مان انتظار آش خوردن داریم. نمی‌توانیم با مبلغ اندکی انتظار این را داشته باشیم که در بهترین رستوران غذا بخوریم. هیچ کسی بدش نمی آید که برود بهترین مربی را بیاورد و به دنبال مربیان خوب نیز گشتیم، اما برخی از آنها گفتند که نمی‌توانند در کشور ما حضور داشته باشند.

رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری با اشاره به قرارداد بستن با وینچنزو چچی، گفت: آن چیزی که واقعا پیدا شد با او قرارداد بستیم، اما این مربی نتوانست توقعات ما را برآورده کند، اگر سهمیه المپیک گرفته بودیم، یک دلیل وجود داشت تا او را برای المپیک نگه داریم. از طرفی چچی تنها انتخاب من نبود،‌ بلکه کمیته‌ فنی نیز تصمیم گرفت. در کمیته‌ فنی افرادی حضور دارند که سالیان سال کار کرده‌اند، اطلاعات کاملی دارند و با دوچرخه‌سواری آشنا هستند. آنها نیز نظر دادند. اکنون همین نفرات به این نتیجه‌ رسیده‌اند که باید از فرصت استفاده کنیم و مربی سطح بالا و با شرایط بهتری را بیاوریم.

وی در پاسخ به این پرسش که فکر نمی‌کند با مبالغ اندکی که برای آوردن مربیان خارجی هزینه می‌کند باز هم شرایط به همین شکل خواهد بود؟ تصریح کرد: دوست دارم هزینه آن‌چنانی کنم، اما بحث مسائل مالی مطرح است و باید هزینه‌ها را نیز مدیریت کنیم. در جلسه هیات رییسه نیز اعلام کردم که در بخش جاده از شرایط خوبی برخوردار هستیم. در کوهستان هم توانسته‌ایم اسپانسر داشته باشیم. بی ام ایکس نیز اسپانسر دارد و آن را راه‌اندازی می‌کنیم، ولی در پیست باید بیشتر کار شود و اگر مسابقات‌مان از رسانه ملی پخش شود، اسپانسر‌ها نیز ورود پیدا می‌کنند. یکی از اعضای هیات رییسه که مدیر‌عامل بانک پارسیان است اعلام آمادگی کرد که اسپانسر بخش پیست شود، اگر این اتفاق بیافتد منابع مالی خوبی به دست می آوریم که می‌توانیم تصمیم‌گیری و بر‌نامه‌ریزی خوبی نیز برای پیست داشته باشیم.

رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری ا‌دا‌مه‌ داد: ما هیچ موقع دست روی دست نمی‌گذاریم و همان درآمدهایی که از طریق اسپانسر به دست می‌آوریم برای همان رشته هزینه می‌کنیم. ما باید در بخش پیست بیشتر کار کنیم. اکنون می‌خواهیم کارگروهی تشکیل دهیم و از قهرمانان سرعت و نیمه استقامت استفاده کنیم. امیدواریم که هر‌ چه‌ ز‌و‌د‌تر این اتفاق بیفتد. همچنین به تیم‌های کنتینانتال هم اعلام کرده‌ایم که حتما باید در بخش پیست هم باید تیم داری کند. ما باید از تمامی ظرفیت‌هایمان استفاده کنیم تا بتوانیم در قهرمانی آ‌سیا و باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی شرایط بهتری داشته باشیم.

قمری درباره تشکیل جلسه کمیته‌ انضباطی برای رسیدگی به درگیریی که در اردوی تیم ‌ملی جاده اتفاق افتاد، تصریح کرد: قادر میزبانی، احد کاظمی و مهدی سهرابی نامه‌ای ارسال کردند مبنی بر این که می‌خواهند کمیته‌ انضباطی تشکیل شود. خالقی، دبیر فدراسیون با آنها صحبت کرده است و ما هم در کنار آن به دنبال جمع‌آوری مطالب هستیم تا همه جوانب را در نظر بگیریم و اگر به نتیجه‌ رسیدیم هر‌ چه‌ ز‌و‌د‌تر کمیته‌ انضباطی را تشکیل می‌دهیم و رای خود را صادر می‌کنیم.

انتها‌ی‌ پیا‌م

کد N1151864

وبگردی